خبرگزاری کار ایران

هر آن چیزی که باید از کنسرت‌های استادیوم آزادی بدانید

از دستمزد خوانندگان تا بعد تبلیغاتی گسترده؛ هجوم بندها به استادیوم آزادی

asdasd
کد خبر : ۶۹۶۴۰۴

اجرای کنسرت در ورزشگاه آزادی ابعاد گسترده‌ای به خود گرفته و تبدیل به یک موضوع حساس پیش از مسابقات لیگ برتر شده است.

به گزارش ایلنا، سازمان لیگ درنظر دارد از این پس در ورزشگاه آزادی مقدمات برگزاری اجرای کنسرت توسط خوانندگان پاپ را فراهم کند. تاکنون در روز فینال لیگ قهرمانان آسیا و بازی پرسپولیس مقابل تراکتورسازی این اتفاق رخ داده و محسن ابراهیم‌زاده و مهدی جهانی به اجرای کنسرت پرداخته‌اند. بدون ‌شک برنامه اجرای کنسرت توسط خوانندگان پاپ در ورزشگاه می‌تواند ایده جذاب و خوبی باشد اما درباره صفر تا صد فعل و انفعال مالی اجرای این برنامه باید شفاف‌سازی صورت بگیرد.

معمولا روال بر این است که خوانندگان و چهره‌های هنری و ورزشی برای حضور در یک مراسم دستمزد چند ١٠‌میلیون تومانی دریافت می‌کنند. به‌طور مثال یکی از خوانندگان جوان کشور برای اجرای چنددقیقه‌ای در یک مراسم حداقل ٧٠‌میلیون تومان دستمزد می‌گیرد. البته خوانندگان براساس جایگاه و محبوبیت و شهرتی که دارند، قیمت دستمزد خود را تعیین می‌کنند. حالا درشرایطی که سازمان لیگ نتوانسته پول قراردادهای تبلیغات محیطی را از اسپانسر‌ها در سال‌های اخیر بگیرد و مشکلات مالی شدیدی را برای باشگاه‌ها به وجود آورده، چطور تصمیم می‌گیرد که برای برنامه‌های فرهنگی مرفه چنین ریخت‌وپاش بزرگی را انجام بدهد.

حجت‌الله بهمنی، مدیر روابط عمومی و مسئول فرهنگی سازمان لیگ برتر درباره بسیاری از ابهامات به وجود آمده پیرامون برنامه برگزاری کنسرت صحبت‌های مهمی انجام داد. این مقام مسئول ابتدا در پاسخ به انتقادی مبنی بر این که اگر قرار است به خوانندگان برای اجرا در ورزشگاه آزادی مبالغی هنگفت از جیب باشگاه‌ها پرداخت شود، اصلا نباید این پروژه ادامه داشته باشد، گفت: «طبیعتا حضور هواداران در ورزشگاه آزادی و اجرای برنامه برای آنها با توجه به بازتابی که اتفاقات فوتبال در فضای مجازی و سطح جامعه دارد، با برنامه‌های دیگر تبلیغاتی که همواره برگزار می‌شود، تفاوت دارد. بسیاری از خوانندگان خودشان به خاطر اهمیت فوتبال و جو ورزشگاه در حضور تماشاگران علاقه دارند برنامه اجرا کنند. در واقع می‌توان گفت که این برنامه برای آنها از نظر تبلیغاتی و ارتباط با مردم امتیاز‌های ویژه‌ای دارد و به همین ترتیب خوانندگانی که حاضر باشند به صورت رایگان برنامه اجرا کنند، به ورزشگاه دعوت  می‌شوند».

خوانندگان پاپ کشور به خاطر ضعف ساختاری و مشکلات مختلف معمولا کنسرت‌های خود را در سالن‌هایی که گنجایش آن بیشتر از ٣‌هزار نفر نیست، برگزار کنند. به هرصورت تاکنون هیچ‌وقت خواننده‌ای نتوانسته در ورزشگاه‌های بزرگ کشور برای طرفداران خود برنامه اجرا کند. این اتفاق در همه جای دنیا رخ می‌دهد و خوانندگان بزرگ و مطرح کنسرت‌های خود را در ورزشگاه‌های بزرگ با حضور سیل عظیم جمعیت که ورزشگاه بزرگ را پر می‌کنند، اجرا می‌کنند. در ایران اما حالا فوتبال این بستر را فراهم کرده تا خوانندگان بتوانند برای جمعیتی عظیم برنامه داشته باشند. به‌طور مثال در روز فینال لیگ قهرمانان آسیا محسن ابراهیم‌زاده توانست در ورزشگاه آزادی یک کنسرت ١٠٠‌هزار نفری برگزار کند که نه‌تنها با استقبال هواداران روبه‌رو شد بلکه بعد تبلیغات گسترده‌ای هم برای او داشت و ویدیوهای مربوط به این اجرا حسابی در شبکه‌های اجتماعی بازتاب داشت و به طرفداران او افزود.

حالا فکرش را بکنید که مسئولان فرهنگی سازمان لیگ تصمیم گرفته‌اند در حاشیه برگزاری مسابقات فوتبال در ورزشگاه‌ها مقدمات برگزاری کنسرت خوانندگان پاپ را هم فراهم کنند. به این ترتیب باید دید آیا تمام خوانندگان قبول می‌کنند به صورت رایگان از این موقعیت اجرا استفاده کنند یا بعضی از آنها درخواست دریافت پول می‌کنند. همان‌طور که اشاره شد، مسئول روابط عمومی سازمان لیگ هرگونه پرداخت پول به خوانندگان برای اجرای برنامه را تکذیب کرد. به‌طور مثال برای بازی حساس پرسپولیس در مقابل تراکتورسازی هم با هماهنگی صورت‌گرفته بین مسئولان فرهنگی سازمان لیگ و باشگاه پرسپولیس‌، از مهدی جهانی دعوت شد تا در ورزشگاه آزادی برای تماشاگران آهنگ‌های خود را اجرا کند و این اتفاق به صورت رایگان رخ داد. شنیده می‌شود برای بازی استقلال مقابل پدیده مشهد هم سازمان لیگ مذاکراتی با گروه معروف سون برای اجرای برنامه انجام داده است که هنوز معلوم نیست توافق برای اجرای رایگان انجام شده یا خیر.

تنها ابهام باقیمانده درباره برگزاری کنسرت در ورزشگاه آزادی اما مربوط به اجاره سیستم صوتی مخصوص برگزاری برنامه است. سیستم صوتی ورزشگاه آزادی به هیچ عنوان جوابگوی چنین برنامه‌هایی نیست و مسئولان مجبور هستند سیستم صوتی مخصوص اجاره کنند که هزینه آن خیلی زیاد خواهد بود. به صورت مثال پیگیری‌ها نشان می‌دهد که خرید سیستم صوتی مناسب برای ورزشگاهی مثل آزادی چیزی نزدیک به دو‌میلیارد تومان هزینه در برخواهد داشت و از آنجایی که هیچ‌کسی توان پرداخت چنین مبلغی برای خریداری سیستم صوتی ندارد، مسئولان مجبور هستند برای ادامه برنامه کنسرت‌ها سیستم صوتی اجاره کنند و در این زمینه باید شفاف‌سازی مالی صورت بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز