خبرگزاری کار ایران

مجتهد خبر داد:

تحرکات شدید امنتیتی در اطراف دربار سلطنتی عربستان پس از خروج ولیعهد

asdasd
کد خبر : ۶۹۵۴۴۲

افشاگر اخبار دربار سعودی از اتخاذ تدابیر شدید امنیتی در دربار سلطنتی پس از خروج ولیعهد و کنترل شدید قصر شاهزاده سعودی خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی،‌ «احمد مجتهد» فعال توئیتری و افشاگر اخبار دربار سعودی از تحرکات امنیتی ویژه در اطراف دربار پادشاهی پس از خروج «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی از کشور و اولین سفر خارجی او پس از موضوع قتل «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد خبر داد.

بنا به گزارش روزنامه‌های آمریکایی به نقل از سازمان اطلاعات مرکزی این کشور (سیا) بن سلمان به صدور دستور قتل خاشقجی و دست داشتن در توطئه این جنایت متهم است.

مجتهد که به انتشار اطلاعات از بالاترین هرم قدرت در عربستان مشهور است و اخبار او ادر اغلب موارد درست است،‌ در توئیتی نوشت: « حالت تشویش و آشفتگی در دربار سلطنتی از اتفاقی جدیدی خبر می‌دهد». 

این فعال توئیتری بلافاصله برخی جزئیات تحرکات مبهم دربار را در دو توئیت جداگانه ارائه داد.

وی در توئیتی نوشت: «۲۰ زره جنگی مجهز به توپ ۵۰ میلی متری، تلسکوپ و دوربین مادون قرمز در دربار و کاخ عوجا توزیع شده است».

وی افزود: «از تیم اسکورت‌های امنیتی که از فرودگاه بازگردانده شدند، خواسته شد که برای حفاظت از پادشاه و دربار در این مکان حضور داشته باشند و به آنها گفته شده که شرکت‌های جهانی از ولیعهد حفاظت می‌کنند». 

مجتهد نوشت که کاخ «احمد بن عبدالعزیز» برادر کوچک‌تر «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه فعلی عربستان که برخی افراد درباری و نیز محافل مخالف سعودی خواهان جانشینی او پس از ملک سلمان هستند، تحت کنترل شدید قرار گرفته است. 

شاهزاده احمد پس از چند ماه حضور در لندن در پایان ماه گذشته به عربستان بازگشت و این بازگشت پس از حصول تضمین از آمریکا و انگلیس برای عدم تعرض ولیعهد سعودی به او صورت گرفت.

شاهزاده احمد مخالف سیاست‌های برادرزاده‌اش بوده و در سال ۲۰۱۷ زمانی که عضو شورای بیعت بود، با ولیعهدی بن سلمان مخالفت کرده و با او بیعت نکرد.

شاهزاده احمد در سپتامبر گذشته نیز به صورت آشکار از جنگ یمن انتقاد کرد و ولیعهد را مسئول پیامدها و عواقب ناگوار این جنگ دانست. 

مجتهد در توئیت دیگری نوشت: «سفر تعداد فراوانی از افرادی که می‌خواستند همراه ولیعهد در نشست گروه ۲۰ شرکت کنند،‌ لغو شد و برای حفاظت از دربار بازگردانده شدند. عده دیگری نیز شبانه از خانه‌های خود به دربار احضار شدند. علاوه بر این، تحرکات امنیتی بسیاری در اطراف قصر مشاهده می‌شود». 

افشاگر دربار سعودی در پایان این پرسش را مطرح کرد که آیا این تحرکات تدابیری برای مقابله با اقدام احتمالی علیه بن سلمان است یا تفسیر دیگری باید برای آن قائل بود؟ هنوز چیزی مشخص نیست.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز