خبرگزاری کار ایران

سونامی افزایش قیمت، زندگی را برای کارگران دشوار کرده است

asdasd
کد خبر : ۶۹۴۴۷۹

به گفته دبیراجرایی خانه کارگر همدان، قانون کار در سال ۱۳۶۹ برای حمایت از قشر کارگر به تصویب رسید اما تا امروز بعضی از بندهای این قانون اصلاح نشده‌ است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «چنگیز اصلانی» اظهار داشت: ما نمی‌گوییم که قانون کار دچار اشکال است، حرف ما آن است که این قانون باید به نفع قشر کارگر اصلاح شود و خواسته کارگران، اصلاح قانون کار و اجرای صحیح آن است.

وی خاطرنشان کرد: ما پیگیر خواسته‌های به حق کارگران هستیم و از طریق رسانه‌های مکتوب و شنیداری و دیداری، آنها را به گوش مسئولان می‌رسانیم.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان ادامه داد: یکی از مسائل و معضلات امروز جامعه کارگری، وضعیت معیشتی است که اگر قانون کار اصلاح بشود شاید وضعیت معیشت کارگران نیز، بهبود یابد.

اصلانی بیان کرد: دریافتی کارگران حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است و از آنجا که این مبلغ دریافتی، کفاف معیشت کارگران را نمی‌دهد خواسته ما این است که دولت در رابطه با همسان‌سازی حقوق بازنشستگان یک نگاه ویژه و حمایتی به قشر کارگر داشته باشد.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان از بی‌توجهی به معیشت کارگران و عدم اجرای بندهای مهم و حیاتی قانون کار انتقاد کرد و اظهار داشت: سفره کارگران ایران، تولیدکنندگانی که چرخه‌های اقتصاد و شکوفایی ایران را در دست دارند، روز به‌روز خالی و خالی‌تر می‌شود و متاسفانه به مطالبات کارگرانی که اعتراض می‌کنند، رسیدگی نمی‌شود.

دبیراجرایی خانه کارگر استان همدان اظهار داشت: تورمِ افسارگسیخته، قدرت خرید کارگران را به میزان قابل توجهی کاهش داده و سونامی افزایش قیمت محصولات در بازار، زندگی را برای کارگران دشوار کرده است.

وی گفت: روز به روز سفره کارگران خالی‌تر می‌شود و به هیچ عنوان مزد و مزایای کارگران جوابگوی مخارج آن‌ها نیست.

اصلانی افزود: خادم وخائن این مملکت مشخص شود و مسئولانی که کار بلد نیستند کار را رها کرده و بروند. برخی مدیران فقط حقوق بالا می‌گیرند اما کاری بر کارگران انجام نمی‌دهند.

اصلانی بیان کرد: اگر امنیت شغلی کارگران به طور کامل برقرار نشود، معیشت کارگران تامین نشده و خواسته‌های صنفی کارگران محقق نخواهد شد.

دبیراجرایی خانه کارگراظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۹۵ درصد کارگران از امنیت شغلی برخوردار نیستند و روز به روز با انعقاد قراردادهای موقت یا سفید امضا رو به رو می‌شوند.

وی تاکید کرد: ما کارگران خواهان اجرای بند۲ ماده ۴۱ قانون کار هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز