خبرگزاری کار ایران

گروه‌های حقوق بشر خواستار شدند:

فرانسه فروش تسلیحات به امارات و عربستان را متوقف کند

asdasd
کد خبر : ۶۹۴۳۸۰

گروه‌های حقوق‌بشری بین‌المللی و همچنین گروه‌های فرانسوی در بیانیه‌ای اعلام کردند که چنانچه این احتمال وجود دارد که امارات با تسلیحات نظامی فرانسوی از قوانین بین‌المللی تخطی کند، پاریس باید فروش سلاح به این کشور را متوقف کند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، گروه‌های حقوق بشری در بیانیه‌ای که روز گذشته -سه‌شنبه- منتشر شد اعلام کردند که «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهوری این کشور، باید از فروش تجهیزات نظامی به امارات متحده خودداری کند. گروه‌های حقوق‌بشری بین‌المللی و همچنین گروه‌های فرانسوی در بیانیه‌ای اعلام کردند که چنانچه این احتمال وجود دارد که امارات با تسلیحات نظامی فرانسوی از قوانین بین‌المللی تخطی کند، پاریس باید فروش سلاح به این کشور را متوقف کند. 

«محمد بن زاید بن سلطان آل نهیان» ولیعهد امارات بناست با ماکرون، «ژان-ایو لودریان»، وزیر خارجه فرانسه و «‎ادوارد فیلیپ» نخست‌وزیر این کشور دیدار کند. 

گروه‌های حقوق بشری گزارش داده‌اند که فرانسه ممکن است در پی فروش سلاح به امارات و عربستان سعودی و استفاده از آن‌ در جنگ یمن مورد تعقیب قضایی قرار بگیرد. 

این در حالی است که فرانسه،‌ برخلاف بسیاری از متحدانش، برای فروش تسلیحاتش به کشورهای خارجی نیازی به اجازه پارلمان ندارد. اجازه فروش این تسلیحات را کمیته‌ای به رهبری نخست‌وزیر فرانسه و در حضور وزرای اقتصاد و دفاع صادر می‌کند. 

جزئیات مجوز فروش این تسلیحات در اختیار اذهان عمومی قرار نمی‌گیرد و به‌ندرت مورد بررسی مجدد قرار می‌گیرند.    

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز