خبرگزاری کار ایران

نیوزویک گزارش داد؛

امید آمریکایی‌ها به احیای ارزش دینار عراق

asdasd
کد خبر : ۶۹۴۳۵۲

شماری از مردم آمریکا میلیون‌ها دینار عراق خریده‌اند، با امید به این‌که رئیس‌جمهوری این کشور ارزش این ارز را احیا کند و آن‌ها را به ثروت کلانی برساند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی هفته‌نامه نیوزویک، شماری از مردم آمریکا میلیون‌ها دینار عراق خریده‌اند، با امید به این‌که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری این کشور، ارزش این ارز را احیا کند و آن‌ها را به ثروت کلانی برساند. 

شایعه این‌که دولت آمریکا بنا دارد دینار عراق را با دلار آمریکا هم‌ارزش کند سابقه‌ای طولانی دارد و به اوایل دهه ۱۹۹۰ و دوران صدرات «صدام»، دیکتاتور معدوم عراق، بازمی‌گردد. 

این نظریه در دوران ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ جان دوباره‌ای گرفته است. وی در آوریل سال ۲۰۱۷ وعده کرد که تمام ارزهای خارجی قابلیت رقابت با دلار آمریکا را دارند. در حال حاضر هر دینار عراق در برابر ۸۴ صدهزارم دلار معامله می‌شود.

با اتمام اشغال عراق و برقراری حکومت دموکراتیک در این کشور، امیدها به افزایش ارزش دینار در میان بسیاری از مردم افزایش یافت. در سال ۲۰۰۶ بسیاری از سرمایه‌گذاران به دنبال خرید دینار برآمدند تا پس از به ثبات رسیدن ارزش آن، بتوانند به سود کلانی برسند.

این در حالی است که با گذشت سال‌ها، بحران در عراق شدت بیشتری به خود گرفت و در نتیجه ارزش پول این کشور نیز روندی نزولی به خود گرفت. 

در سال ۲۰۱۵، «جان وایسک»، تحلیلگر پایگاه تحلیلی فوربس، گزارش داد که پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) مشغول تحقیق درباره دلال‌های دینار است. قضیه تا آنجا پیش رفت که در ماه گذشته میلادی یکی از «بزرگ‌ترین صراف‌های دینار عراق در آمریکا» پس از محاکمه‌ای پنج هفته‌ای،  از سوی دادگاه فدرال محکوم شد. 

تحقیقات نشان از آن دارد که بسیاری از مردم ایالات متحده به بهبود ارزش دینار عراق دل بسته‌اند و امیدوارند که رئیس‌جمهوری آمریکا بتواند این مهم را محقق کند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز