خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی استان مازندران خبر داد:

کشف کلاهبرداری میلیاردی توسط پلیس فتای مازندران

asdasd
کد خبر : ۶۹۳۶۹۷

فرمانده انتظامی استان از دستگیری کلاهبردار اینترنتی و کشف کلاهبرداری یک میلیارد ریالی توسط کارآگاهان پلیس فتا استان، خبر داد .

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار سیدمحمود میرفیضی درباره جزئیات این خبر، گفت: در پی مراجعه فردی به پلیس فتا مبنی بر برداشت غیر مجاز وجه از حساب بانکی وی موضوع در دستور پلیس فتای این فرماندهی قرار گرفت .

فرمانده انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: با بررسی های انجام شده و اقدامات اطلاعاتی فردی که با استفاده از درگاه های اینترنتی اقدام به دریافت وجه از حساب مالباختگان می کرد، شناسایی شد .

سردار میرفیضی، خاطرنشان کرد: با هماهنگی های قضائی ماموران در عملیاتی غافلگیرانه متهمه را در منزلش در یکی از شهرستان های غرب تهران دستگیر کردند .

وی با اشاره به کشف مقادیر زیادی کارت عابربانک، سیم کارت های همراه اول و ایرانسل و سیستم های رایانه ای و مخابراتی از منزل متهمه، اظهار داشت: متهمه در بازجویی های به عمل آمده، به کلاهبرداری از کاربران فضای مجازی با بهانه فروش اپلیکیشن های مختلف در فضای مجازی اعتراف کرد .

سیدمحمود میرفیضی، خاطرنشان کرد: در ادامه بررسی های به عمل آمده مشخص شد، متهمه با هدایت کاربران به درگاه های پرداخت جعلی، به اطلاعات حساب آنان دسترسی پیدا کرده و در فرصتی مناسب اقدام به برداشت غیر مجاز وجه از حساب افراد و واریز آن به حساب یکی از بستگان خود می کرد .

این مقام انتظامی با اشاره به وجود اطلاعات حساب بانکی 130 نفر از مالباختگان در سامانه های رایانه ای و مخابراتی متهمه، گفت: متهمه و همدست وی تاکنون به یک میلیارد ریال کلاهبرداری از کاربران در فضای مجازی اعتراف کردند و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند .

میرفیضی با بیان این که، مجرمان با استفاده از شیوه‌هایی مانند استفاده از درگاه اینترنتی مشابه بانک‌ها و نصب برنامه‌های جاسوسی ،با سرقت کلمه‌ی عبور و رمز عابر بانک، به حساب‌های بانکی شهروندان دستبرد می‌زنند، افزود: کلاهبرداران معمولا در مراحل مختلف با طرح پرسش‌های گوناگون و به شکلی کاملآ نامحسوس، اطلاعات محرمانه‌ افراد را به دست آورده و در فرصتی مناسب از آن ها سوءاستفاده می‌کنند.

فرمانده انتظامی استان مازندران در خاتمه از مردم،خواست: پیش از اقدام به خریدهای اینترنتی از فروشگاه‌های الکترونیکی از تجربه‌ی دوستان و آشنایان نزدیک استفاده کرده و از فروشگاه‌هایی خرید کنند که سابقه‌ی ارایه‌ی خدمات مطمئن و مطلوب دارند و هیچ گاه اطلاعات محرمانه‌‌ شامل رمز دوم، شماره‌ شناسایی (cvv2) ، اطلاعات کارت و حساب بانکی خود را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهند .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز