خبرگزاری کار ایران

مارادونا: مورینیو بهتر از گواردیولاست / دوست دارم سرمربی رئال مادرید شوم

asdasd
کد خبر : ۶۹۱۵۹۵

اسطوره‌ی فوتبال آرژانتین معتقد است مورینیو بهتر از گواردیولاست و برای این ادعا دلیل هم دارد.

به گزارش ایلنا و به نقل از مارکا، دیگو آرماندو مارادونا اسطوره‌ی فوتبال آرژانتین پس از پایان تمرینات تیمش که پشت درهای بسته بود، اجازه داد خبرنگاران وارد زمین تمرین شوند. ستاره سال‌های دور تیم‌ ‌ملی آرژانتین در تیم دورادوس احساس خوبی دارد و بی سر و صدا به کار خود ادامه‌ می‌دهد. مربی آرژانتینی در شهر کولیاکان که شهرت بدی دارد، زندگی می‌کند. با این حال این شهر به بهشتی برای او تبدیل شده است. مارادونا در مصاحبه نیم ساعته خود با دوربین‌های مارکا کلارو مکزیکو درباره موضوعات مختلفی همچون سانتیاگو سولاری، ژوزه مورینیو، لیونل مسی، مربیگری در اسپانیا، سرخیو آگوئرو و کریستیانو رونالدو صحبت کرد.

فکر می‌کنید بتوانید روزی در اسپانیا مربیگری کنید؟

بله. اما باید یک پروژه‌ طولانی مدت باشد. اکنون زمان تصحیح اشتباه‌هاست و باید شرایط بازیکنانم را بررسی کنم. به عنوان یک مربی هنوز جای زیادی برای یادگیری دارم. به همین خاطر فکر می‌کنم یک هفته‌ باید به منچستر بروم تا از نزدیک شاهد تمرینات تیم ژوزه مورینیو (منچستریونایتد) باشم و از او سوالات زیادی بپرسم. چون که او بدون شک بهترین سرمربی است.

منظورتان این است او از گواردیولا بهتر است؟

برای من بله. مورینیو بهتر از او است. پپ ادامه‌ دهنده راه یوهان کرویف است. من بارها به این موضوع اشاره کردم. گواردیولا تیکی تاکا را کشف نکرد. تیکی تاکا متعلق به کرویف است. اکنون پپ تنها بازیکنان مورد نظرش را انتخاب می‌کند. با این روش تیکی تاکا آسان‌تر می‌شود.

چرا در آن روزی گفتید مسی به درد رهبری یک تیم نمی‌خورد، چون ۲۰ بار قبل از یک بازی به دستشویی می‌رود.

از چه چیزی صحبت می‌کنید؟ این‌ها همه دروغ است. لئو دوست من است و من هرگز درباره دوستم بد نمی‌گویم. هر چیزی باشد به خود او می‌گویم و پیامم را از طریق یک مصاحبه نمی‌فرستم. به لئو می‌گویم که او یک بازیکن فوق‌العاده‌ است و نه بیشتر. بازیکنانی هستند که ۲۰ بار به دستشویی می‌رود اما من هرگز منظورم به مسی نبوده است. مسی دوست داشت خیلی سریع آماده شود. به زمین برود و با توپ کار کند (مارادونا به جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی اشاره دارد). کاری که خیلی از بازیکنان آن را انجام نمی‌دهند.

پس از این حواشی و اتفاقات با مسی صحبت کردید؟

از زمانی که مسی در بارسلونا بازی می‌کند، می‌خواهند بین ما اختلاف به وجود بیاورند. نمی‌دانم چرا به دنبال این موضوع هستند. مسی را می‌توانند به عنوان مثال با رونالدینیو مقایسه کنند چون مهاجم برزیلی دوران فوق‌العاده‌ای در بارسلونا داشت. با این حال کسی را با مسی مقایسه نمی‌کند. این ویژگی بارسلونا است و خیلی زود ستاره‌هایش را فراموش می‌کند. شما از ریوالدو در این تیم بپرسید. بازیکنی که توانست از وسط زمین دروازه‌ اتلتیکو مادرید را باز کند و با ضربه قیچی برگردان برابر والنسیا گلزنی کرد. کسی او را به یاد نمی‌آورد شما می‌دانید نشریه‌های بارسلونا چگونه عمل می‌کنند. همیشه خواهان این هستند که بین ما درگیری به وجود بیاورند. با این حال من و مسی هیچ مشکلی با هم نداریم.

امیدوار به بازگشت مسی به تیم‌ ‌ملی هستید؟

به نظرم این اتفاق خواهد افتاد. او باید به تیم‌ ‌ملی بازگردد. ما بازیکنی در اختیار نداریم که به سمت دروازه‌ شوت بزند .... با این حال اکنون در حال استراحت است.

* شما از انتخاب لیونل اسکالونی به عنوان سرمربی موقت تیم‌ ‌ملی آرژانتین به شدت انتقاد کردید چون معتقد هستید او تجربه کافی را برای این سمت ندارد. تصور می‌کنید قضیه سولاری در رئال مادرید مشابه آن است؟

هر دو شخص تجربه لازم را برای هدایت چنین تیم‌های بزرگی ندارند. با این حال آنها با تصمیم رییس فدراسیون فوتبال آرژانتین و رییس باشگاه رئال مادرید به این سمت منصوب شدند. با این حال فکر نمی‌کنم مدت زمان زیادی در این تیم‌ها حضور داشته باشند.

 اما زین الدین زیدان هم تجربه‌ای نداشت ...

شرایط زیدان با شرایط اسکالونی یا سولاری متفاوت است.

 دوست دارید روزی در رئال مادرید مربیگری کنید؟

بله. از این اتفاق خوشحال می‌شوم. توانایی هدایت این تیم را دارم. با این حال شرایطش پیش نیامده است. اکنون من در دورادوس کار می‌کنم و از بودن در این تیم خشنودم. من هر لحظه آماده هستم تا بنجامین (نوه‌اش و فرزند سرخیو آگوئرو) را ببینم. رابطه خوبی با آگوئرو دارم. او پدر خیلی خوبی است و پسر فوق‌العاده‌ای است.

درباره آگوئرو صحبت کردید. به نظرتان منچسترسیتی شانس قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را دارد؟

بله. می‌تواند فاتح این جام شود. پیش از این درباره پپ صحبت کرده بودم. بدون شک او سرمربی است که به خوبی بازی‌ها را درک می‌کند. او بهتر از خیلی از مربیانی است که چنین ادعایی دارند که در نهایت بازی را ۳ بر صفر واگذار می‌کند. آگوئرو می‌تواند قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شود. با این حال به پسران آرژانتینی می‌گویم که فراموش نکنید لیگ قهرمانان اروپا خیلی زیباست ولی قهرمانی در جام جهانی چیز دیگری است. بازیکنان آرژانتینی باید برای جام جهانی فریاد بزنند نه لیگ قهرمانان اروپا.

فروش کریستیانو رونالدو چگونه ارزیابی می‌کنید؟

جدایی رونالدو از مادرید کاملا درست بودچرا که او همه چیز به مادرید داد. پرز انسانی است که نگاهش به حال است به همین خاطر زمانی که دید رونالدو تنها در هر بازی یک گل به ثمر می‌رساند او را فروخت و اجازه داد مادرید را ترک کند. معتقدم که یک بازیکن یک باشگاه را نمی‌سازد. شرایط مادرید بهتر خواهد شد و دوباره عناوین را فتح خواهد کرد. آنها از تیم خوبی برخوردار هستند. با این حال حقیقت این است که رونالدو به گلزنی‌اش ادامه‌ می‌دهد و مردم خواهند پرسید چرا باشگاه او را فروخت. من همیشه گفته‌ام پرز انسان با هوشی است  و حتما دلیلی  داشته که او را بفروشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز