خبرگزاری کار ایران

ترامپ:

فرانسه بدون کمک آمریکا در جنگ‌های جهانی شکست می‌خورد

asdasd
کد خبر : ۶۹۱۴۶۹

رییس‌جمهوری آمریکا در سری توییت‌های صبحگاهی فرانسه را هدف حمله‌های خود قرار داد.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتد‌پرس، «دونالد ترامپ» رییس‌جمهوری آمریکا پس از بازگشت به واشنگتن، با ارسال ۵ پیام در توییتر، فرانسه را هدف حمله‌های خود قرار داد.

ترامپ امروز-سه‌شنبه- همزمان با سالگرد حمله‌های تروریستی در پاریس که ۱۳۰ کشته برجای گذاشت، مدعی شد فرانسه بدون کمک آمریکا در جنگ‌های جهانی شکست می‌خورد.

رییس‌جمهوری آمریکا دو روز پس از شرکت در مراسم سالگرد ۱۰۰ سالگی پایان جنگ جهانی اول در فرانسه، در سری توییت‌های صبحگاهی خود،‌ به کاهش محبوبیت «امانوئل ماکرون» رییس‌جمهوری فرانسه، روابط تجاری ناعادلانه این کشور و دلیل عدم شرکت نکردن در مراسم یادبود کشته شدگان جنگ جهانی اول، اشاره کرد.

وی در توییتی مدعی شد دلیل شرکت نکردنش در مراسم یادبود کشته شدگان جنگ جهانی اول، این بوده که سرویس‌های امنیتی اعلام کردند وی نمی‌تواند با خودرو به محل مراسم منتقل شود.

ترامپ در رابطه با افزایش هزینه‌های دفاعی کشور‌های اروپایی، نوشت: «دفاع در مقابل آلمان در جنگ‌های جهانی اول و دوم چه دستاوردی برای فرانسه داشت؟ پیش از آنکه آمریکا وارد عمل شود، آنها داشتند زبان آلمانی می‌آموختند.»

او در توییتی دیگر ادامه داد: «هیچ کشور ناسیونالیسم‌تری از فرانسه وجود ندارد. آنها مردمی بسیار مغرور بوده و حق دارند که اینگونه باشند.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز