خبرگزاری کار ایران

کشت‌پور مطرح کرد؛

هزینه ۵۵ میلیارد تومانی برای ۲۱ پروژه مدیریت شهری در منطقه ۲

asdasd
کد خبر : ۶۹۱۰۰۴

شهردار منطقه ۲ تهران گفت: برای ۲۱ پروژه منطقه ۲ که امروز افتتاح می‌شوند، حدود ۵۵ میلیارد تومان هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رسول کشت‌پور در آیین بهره‌برداری از ۲۱ پروژه مدیریت شهری در منطقه ۲ که با حضور شهردار تهران برگزار شد، اظهار کرد: امروز این فرصت پیش آ‌مد تا تعدادی از پروژه‌هایی را که حاصل تلاش همکارانم در منطقه ۲ است به مردم تقدیم کنیم. شهرداران گذشته هم در شروع تعدادی از این پروژه‌ها نقش داشتند. ما در راستای اجرای سیاست‌های شهردار محترم و شورای شهر تلاش کردیم تا با تمام محدودیت‌ها، پروژه‌های متوقف شده منطقه ۲ را فعال کنیم.

شهردرا منطقه ۲ با بیان اینکه وظیفه داریم به مردم امید دهیم و اعلام کنیم تحت هر شرایطی توان انجام مسئولیت‌های خود را داریم، گفت: امروز ۲۱ پروژه شهری تفریحی، گردشگری، ترافیکی، اجتماعی و ... افتتاح می‌شوند که مجموعا ۵۵ میلیارد تومان برای آنها هزینه شده است. همچنین علاوه بر پروژه‌های منطقه‌ای دو پروژه فرامنطقه‌ای را هم در دستور کار قرار داده‌ایم یکی از این پروژه‌ها خط هفت متروی تهران است که متوقف بود و ظرف شش ماه گذشته با کمک ۱۰۴ میلیارد تومانی شهرداری منطقه ۲ فعال شد و آقای افشانی هم مبلغ قابل توجهی در تامین تجهیزات کمک کردند. امیدواریم این پروژه ظرف یکی دو ماه آینده به بهره‌برداری برسد. علاوه بر این پروژه پل گیشا نیز متوقف شده بود که امیدواریم آن را نیز ظرف مدتی کوتاه به سرانجام برسانیم.

وی با بیان اینکه اراده ما در شهرداری بر این بوده که پروژه‌های زیرساختی را به سرانجام برسانیم، گفت: علاوه بر این سعی داریم به سمت پروژه‌های نرم‌افزاری هم حرکت کنیم و در این راستا امروز سه نرم‌افزار افتتاح می‌شوند. یکی از این نرم‌افزارها مربوط به بهره‌برداری از پنجاه خودروی سوخت رسان با اپلیکیشن پی ۲ است. یک نرم افزار دیگر اپلیکیشن زیست‌اپ است که مربوط به جمع‌آوری زباله خشک است. همچنین نرم افزار بی‌ دود یکی دیگر از این اپلیکیشن‌هاست که مربوط به ۷۰۰ دوچرخه مشارکتی در سطح منطقه است.

کشت‌پور با بیان اینکه منطقه ۲ در حوزه شهر هوشمند پایلوت شده است، عنوان کرد: ما ۱۴۷ اپلیکیشن را در سطح محدوده مورد حمایت قرار می‌دهیم.

وی در ادامه گفت: شهرداری‌ها در همه جای دنیا چند مسئولیت عمده دارند هوای پاک، ترافیک روان، فضای سبز و مفرح، ایمن‌سازی شهر و ... ما باید این چند مسئولیت را با کیفیت تامین کنیم و با قیمت‌گذاری و ارائه آنها به مردم هزینه آنها را دریافت کنیم. ما از تجربه دنیا استفاده نکرده‌ایم اگر مردم از شرایط مدیریت شهری راضی باشند بابت خدمات حاضرند هزینه بدهند.

کشت‌پور اضافه کرد: چگونه است که مردم پول شارژ خود را سر برج می‌دهند، اما عوارض ما را برای جمع‌آوری زباله پرداخت نمی‌کنند. مشکل از ما مدیران است که مشارکت‌جو نیستیم.

وی با اشاره به افتتاح مرکز آموزش شهروندی یادآوری کرد: آموزش مردم با هدف تغییر رفتاری آنها یکی از مهمترین چالش‌های ماست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز