خبرگزاری کار ایران

پارلمان لبنان تشکیل جلسه داد+جزئیات نشست

asdasd
کد خبر : ۶۹۰۹۳۶

جلسه امروز پارلمان لبنان تشکیل و نظرها و طرح‌های مختلفی مطرح شد.

به گزارش ایلنا به نقل از النشره،‌ نشست پارلمان لبنان به ریاست «نبیه بری» آغاز شد.

در آغاز این نشست جدول دستور کار مورد بررسی قرار گرفت و طرح قانون توافق برای سرمایه‌گذاری میان دولت لبنان با نمایندگی شورای توسعه و بازسازی و بانک توسعه اسلامی برای تأمین مالی طرح توسعه و گسترش بندر طرابلس تصویب شد.

در ادامه جلسه نمایندگان با ارائه نظرها و پیشنهادات خود سخنرانی کردند.

 «بولا یعقوبیان» در جلسه قانونگذاری پارلمان خواست تا اعلام وضعیت اضطراری زیست محیطی کرده و جلسه­‌ای را برای اعلام این حالت اعلام کنند.

بری در پاسخ به وی گفت: «ریاست پارلمان حتما این موضوع را مورد توجه قرار خواهد داد».

«میشل ظاهر» عضو فراکسیون «لبنان قوی» در نشست امروز پارلمان از بری خواست تا دولت نجات ملی تشکیل دهد زیرا وضعیت اقتصادی موجود دیگر قابل تحمل نیست. وی همچنین خواست تا ماده بند برق منطقه «زحله» در دستور کار قرار گیرد.

«علی فیاض» عضو کمیسیون «وفای به مقاومت لبنان» نیز در این جلسه با اشاره به موضوع «آلودگی رودخانه لیطانی» راه حل آن را استفاده شهرداری­‌ها از تالاب­‌­ها برای حفاظت از مسیر رودخانه دانست.

«انور خلیل» عضو فراکسیون «توسعه و آزاد سازی» نیز در این جلسه خواستار تشکیل دولت در سریع‌ترین زمان ممکن و فعال‌سازی سریع آن شد.

«جمیل سید» نماینده پارلمان نیز خواستار اولویت ماده بند برق بر دیگر بندها شد.

«اسامه سعد» دیگر نماینده پارلمان نیز گفت: «بحران سیاسی که کشور در حال حاضر از آن رنج می­‌برد، بسیار خطرناک‌تر از بحران تشکیل دولت است، ما اکنون به فرقه­‌های فدرالی رسیده­‌ایم». وی همچنین تأکید کرد که بحران اقتصادی موجب بسیاری از سقوط‌­ها خواهد شد.

«نواف موسوی» عضو فراکسیون «وفا به مقاومت لبنان»  نیز در این جلسه خواستار اعتماد دوباره به هیأت­‌های نظارتی و فعالیت بی‌قید و شرط آنها شد. وی همچنین در مورد فساد و وضعیت اقتصاد مشاورتی صحبت کرد.

«بکر الحجیری» عضو فراکسیون «المستقبل» در مورد وضعیت فقر در منطقه «بعلبک» به ویژه شهر عرسال صحبت کرد.

«رولا الطبش» با اشاره به وضعیت نامطلوب اقتصادی در لبنان بر ضرورت تشکیل سریع دولت برای بررسی این وضعیت تأکید کرد.

«الیاس حنکش» بر ضرورت فعال شدن سیستم­‌های نظارتی برای آغاز عملیات جدید به منظور اصلاح دولت تأکید کرد و این موضوع را به دلیل مشکلات مردم لبنان و مهاجرت جوانان ضروری برشمرد. وی گفت: «ما بدون توسل به این راهکار برای فرزندانمان میراثی غیر از مشکلات زیست محیطی و آب‌­های آلوده باقی نخواهیم گذاشت».

در حاشیه این نشست،‌ «وائل أبو فاعور» طی اظهاراتی گفت: «ما امروز با بحران تشکیل دولت و مشکلات دیگر از جمله اقتصادی و معیشتی روبه‌رو هستیم و همه احساس مسئولیت می­‌کنند و خواهان نجات کشور از این وضعیت هستند بنا بر این باید از هر نوع گرایش سیاه‌نمائی پرهیز کنیم».

وی در ادامه گفت که ماحصل نشست امروز در مورد ‌لزوم دوری از اختلافات،‌ موضوعی مثبت بوده و باید بر آن تمرکز کرد و آن را نقطه آغاز قرار داد.

قبل از شروع جلسه پارلمان،‌ بری و «سعد الحریری» نخست‌وزیر مکلف لبنان با یکدیگر دیدار کردند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز