خبرگزاری کار ایران

کارگران زغال سنگ کرمان خواستار اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل شدند

asdasd
کد خبر : ۶۹۰۸۹۲

حدود ۳ هزار کارگر قراردادی شاغل در معادن زغال سنگ کرمان، رفع مشکلات اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل برای افزایش دستمزد‌هایشان را خواستار شدند.

تعدادی از کارگران قراردادی معادن زغال سنگ کرمان در تماس با خبرنگار ایلنا گفتند: معادن زغال سنگ کرمان با سه هزار کارگر قراردادی شامل معادن پابدانا، همکار، هشونی، هجدک، کمسار، آب نیل و کارخانه زغالشویی زرند می‌شود که کارگران آنها نسبت به اجرا نشدن طرح طبقه‌بندی مشاغل انتقاد دارند.

به گفته این کارگران، مسکوت ماندن اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در مورد کارگران قراردادی این معدن که در شرایط بسیار سخت کار می‌کنند باعث شده است تا درآمد ماهانه‌ آنها در حد و اندازه حداقل‌های قانونی باقی بماند. این امر موجب شد صبح روز شنبه (۱۹ آبان ماه) کارگران سه معدن هشونی، همکار و پابدانا در محل کارگاه خود دست به اعتراض صنفی بزنند.

آنها با بیان اینکه یکی دیگر از مشکلات ما اجرا نشدن قانون کار درخصوص محاسبه مزایای اضافه‌کاری و پرداخت حق همسر است، افزودند: این مزایا از بدو استخدام به کارگران قراردادی این واحد معدنی داده نمی‌شود و کارفرما علارغم وعده‌هایی که به کارگران قراردادی می‌دهد، از پرداخت آن خوداری می‌کند.

کارگران قراردادی معدن زغال سنگ کرمان با بیان اینکه حقوق دریافتی ما مخارج زندگی خانوادگی‌مان را تامین نمی‌کند، افزودند: با کاهش اضافه‌کاری‌ها و حذف مزایایی هماننند حق همسر، برای تامین مخارج دچار مشکل شده‌ایم.

این کارگران درباره نتیجه پیگیری چند ساله خود گفتند: نتیجه پیگیری ما کارگران در برقراری مزایای اضافه‌کاری این شد که کارفرما معتقد است مشاغل سخت و زیان‌آور اضافه‌کاری ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز