خبرگزاری کار ایران

استقبال طالبان از نتایج کنفرانس مسکو درباره افغانستان

asdasd
کد خبر : ۶۸۹۹۶۲

رئیس دفتر سیاسی گروه طالبان نتایج کنفرانس بین المللی مسکو درباره افغانستان را که در پایتخت روسیه برگزار شد، مثبت ارزیابی کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از المنار،‌ «شیر محمد عباس استانکزی» رئیس دفتر سیاسی گروه طالبان که در رأس هیأتی از این گروه وارد مسکو شد، گفت: «به اعتقاد ما کنفرانس مسکو موفقیت‌آمیز بود، ما دیدگاه­‌ها و پیشنهادهای تمام شرکت‌کنندگان در این کنفرانس را شنیدیم، همچنین نقطه‌نظرهای خود را در قبال مسائل مختلف مربوط به افغانستان مطرح کردیم».

وی با تأکید بر اهمیت گفت‌وگو برای حل بحران افغانستان،‌ آغاز مذاکره مستقیم با دولت را مشروط به خروج نیروهای بیگانه از کشور دانست.

این نشست با عنوان «فرمول مسکو» پشت درهای بسته و با مشارکت کشورهای محوری منطقه و همچنین حضور دو هیأت افغانستانی -یکی از گروه طالبان و  دیگری از شورای عالی صلح - برگزار شد. کابل با قاطعیت تأکید کرد که هیأت شورای عالی صلح نماینده آن نیست.

بنا به گفته برگزارکنندگان کنفرانس،‌ هدف اصلی این نشست، ‌برگزاری مذاکره مستقیم و فوری بین مقام‌­های افغانستان و طالبان نیست، بلکه برای آغاز چنین مذاکره­‌ای در آینده زمینه‌سازی می­‌کند.

شرکت‌کنندگان در این کنفرانس، بر ادامه عمل در چارچوب «فرمول مسکو» برای دستیابی به سازش سیاسی در افغانستان تأکید کردند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز