خبرگزاری کار ایران

ایلنا از خوزستان گزارش می‌دهد؛

بررسی واکنش‌ها به انتصابات اخیر در شهرستان بندر ماهشهر/ بومی ستیزی یا شایسته‌سالاری؟

asdasd
کد خبر : ۶۸۹۵۶۳

در یک سال اخیر، سرازیر شدن مدیران غیر بومی به شهرستان بندر ماهشهر، با اعتراض فعالین اجتماعی این شهرستان روبرو شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، با گسترش فضای مجازی و حضور حداکثری مردم در پیام‌رسان‌های موجود، جامعه‌ی مدیریتی کشور با پدیده‌ای نا آشنا مواجه شده است، زیرا تا این زمان به این اندازه عملکرد خود را زیر ذره‌بین ندیده و با این موج انتقاد مواجه نبوده است.

فضای مجازی در شهرستان بندر ماهشهر، در یکی دو سال گذشته به مسأله ی عدم به‌کارگیری نیروهای توانمند بومی در پست‌های مدیریتی، حساسیت زیادی از خود نشان داده است. بخصوص در مواردی که مشاهده می‌کند نیروهای بکار گرفته‌شده، از نظر سابقه و رزومه کاری، اندوخته‌ای ندارند.

برخی از این فعالان اجتماعیِ منتقد، می‌گویند: نگاه ما به این مسأله، نگاه ناسیونالیستی نیست، اگر نیرویی از خارج از شهرستان بکار گرفته شود که توانمندی بالایی داشته باشد، مخالفتی نداریم، بلکه اعتراض ما این است که چرا برای یک ابَر شهرستان صنعتی باید مدیران دسته چندم از شهرها و بخش‌های کوچک بیاورند؟، مگر در این شهرستان، مدیران بومی در حد و اندازه اینان نیستند؟ چرا تا حالا یکی از فرزندان توانمند این شهرستان را برای تصدی پست‌های مدیریتی در شهرهای دیگر بکار نگرفته‌اند؟ چرا مدیران، پست‌های این شهرستان را می‌خواهند ولی حاضر نیستند خانواده‌هایشان را برای زندگی به این شهرستان بیاورند؟

نماینده منطقه در مجلس، موضع خود را روشن کند

منتقدان انتصابات اخیر وقتی دستشان به دولت‌مردان نمی‌رسد، دیوار کوتاه نماینده را انتخاب می‌کنند، ولی کسی پشت دیوار پاسخگو نیست.

در مدیریت کلان استان خوزستان «استاندار»، پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، با دو نوع نگرش مدیریتی روبرو بودیم. عبدالحسن مقتدایی استاندار پیشین خوزستان، تمایلی به دخالت نمایندگان مجلس در تصمیماتش نداشت، و کمتر شاهد ایجاد تعامل در این خصوص بودیم، اما با روی کار آمدن غلامرضا شریعتی«استاندار فعلی»، وی کاملاً همسو با دولت، بهترین شکل تعامل با نمایندگان را نشان داد تا جائیکه مورد انتقاد شدید تشکل‌های سیاسی قرار گرفت.

ازاین‌رو، مردم می‌پرسند: نقش علی گلمرادی نماینده منطقه در مجلس شورای اسلامی، در این انتصابات چیست؟

برخی منتقدین در این خصوص می‌گویند: ما به وظیفه‌ی ذاتی نماینده که قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای قانون است واقف هستیم، ولی وقتی مدیران سایر شهرهای استان خوزستان با هماهنگی نمایندگانشان منصوب می‌شوند، نقش نماینده ما چیست؟ آیا  این انتصابات با هماهنگی وی صورت گرفته است یا بر خلاف نظر او؟ ازاین‌رو خواهان اعلام موضع رسمی وی در این خصوص هستیم.

از احزاب سیاسی چه خبر؟

البته تعدادی دیگر، احزاب سیاسی حامی دولت را نیز مورد خطاب قرار داده و می‌گویند: در انتخاب سید امیرحمزه موسوی به‌جای منصور قمر، فرماندار پیشین ماهشهر، شاهد حضور پُر رنگ احزاب سیاسی بودیم، بیانیه پشت بیانیه در حمایت و علیه آن انتصاب صادر می‌شد. ولی اکنون شاهد سکوت معنادار این احزاب هستیم و می‌پرسیم: آیا اوضاع بر وقف مراد است که سکوت کرده‌اید یا حرفتان خریدار ندارد؟

آنچه مسلم است این است که جلب رضایت مردم، برای دولت، نماینده مجلس و احزاب سیاسی، یک فرصت مغتنم به شمار می‌آید، چیزی که در آینده‌ای نزدیک و در موسم انتخابات دیگری، به آن خواهیم رسید. پس شایسته است که وقتِ مانده را غنیمت شمرده و به خواست مردم با دیده احترام بنگریم.

تلاش ایلنا برای دریافت نقطه نظرات «گلمرادی» نماینده مجلس و «بیرانوند» فرماندار شهرستان بندر ماهشهر در این خصوص، متأسفانه بی‌نتیجه ماند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز