خبرگزاری کار ایران

حبیبی در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد؛

تلاش سازمان دانش‌آموختگان ایران اسلامی برای تامین نظر وزارت کشور

asdasd
کد خبر : ۶۸۸۸۲۹

یک عضو سازمان ادوار تحکیم وحدت گفت: بعد از اینکه تطبیق اساسنامه و مرامنامه از سوی وزارتخانه انجام شد فعالیت دور جدید شورای مرکزی سازمان عملا شروع خواهد شد.با وزارت کشور به مشکلی برنخوردیم و همه آنچه که مورد نظر وزارت کشور بود چه در برگزاری کنگره در موعد قانونی و چه در تطبیق اساسنامه کاملا مبتنی بر خواسته های وزارت کشور بوده است.

مهدی حبیبی عضو هیئت رئیسه نشست سازمان دانش آموختگان ایران اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا درباره آخرین سازوکارها و تصمیمات این سازمان گفت: کنگره سازمان دانش آموختگان روز چهارشنبه نهم آبان‌ماه و  با توجه به محدودیت زمانی و تاکید وزارت کشور مبنی بر برگزاری نشست سالیانه برگزار شد.

وی تاکید کرد: کنگره سالیانه با حضور اکثر اعضا در سراسر کشور و همچنین با حضور اعضای شورای مرکزی و اعضای شورای عالی سیاست‌گذاری دوره قبل برگزار شد و پیامش هم این بود که سازمان با وجود همه ناملایماتی که اعلام شده همچنان برای استفاده از ظرفیت‌های قانونی در پیشبرد فرآیند اصلاح‌طلبی اصرار دارد.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: سازمان معتقد است که نباید اجازه داد دست‌هایی در داخل کشور برای ایجاد یاس و ناامیدی در جامعه وجود داشته باشد و هر نوع فعالیت سیاسی مبتنی بر سازوکارهای قانونمند را نباید ناکارآمد جلوه داد. نباید اجازه داد این افراد به این اهدافشان برسد که جامعه احساس کند هر نوع فعالیتی در این چارچوب مثمرثمر نیست.

وی اظهار داشت: به نظر ما شرایط کشور بسیار حساس است و این می‌طلبد که همه گروه‌ها و افرادی که دل در گرو این آب و خاک دارند و آینده کشور برایشان مهم است، در صحنه سیاسی کشور حضور داشته باشند، ما امیدواریم که این عقلانیت در ساختار سیاسی کشور هم وجود داشته باشد و اجازه دهد که مناسبات سیاسی و صحنه سیاسی کشور شاهد حضور همه افراد و گرایش‌ها باشد تا جامعه احساس کند که گروه‌هایی هستند که پیگیر خواست آنها در صحنه سیاسی کشور هستند.

وی ادامه داد: نباید اجازه داد بخش‌هایی از جامعه احساس کنند که بخش محذوف صحنه سیاسی کشور هستند چرا که ما اعتقاد داریم اگر فضایی که احزاب و نهادهای قانونی بتوانند خواست و مطالبات جامعه را در صحنه سیاسی بیان کنند وجود نداشته باشد آنگاه جامعه حرفش را در خیابان‌ها بیان خواهد کرد و این فرجام خوشی را برای کشور به ارمغان نمی‌آورد.

این عضو هیئت رئیسه ادوار تحکیم وحدت تصریح کرد: سازمان با توجه به مباحثی که از سوی وزارت کشور مبنی بر اینکه حزب حداکثر تا دهم آبانماه باید اساسنامه و برنامه‌اش را با قانون جدید احزاب که مصوب مجلس هم هست تطبیق دهد در نتیجه این کار انجام شد و انتخابات شورای مرکزی هم برگزار شد.

وی افزود: بعد از اینکه تطبیق اساسنامه و مرامنامه از سوی وزارتخانه انجام شد فعالیت دور جدید شورای مرکزی سازمان عملا شروع خواهد شد. با وزارت کشور به مشکلی برنخوردیم و چه در برگزاری کنگره در موعد قانونی و چه در تطبیق اساسنامه کاملا مبتنی بر خواسته‌های وزارت کشور عمل شده است.

این فعال سیاسی گفت: سازمان از قبل یک دفتر دارد ولی اینکه شورای مرکزی جدید کماکان در همان دفتر ادامه به کار بدهد یا خیر در آینده مشخص خواهد شد.

افراد زیر به عنوان اعضای شورای مرکزی سازمان دانش آموختگان ایران اسلامی (دفتر تحکیم وحدت) انتخاب شده‌اند:

کیوان انصاری، بهاره هدایت، مرضیه جدا، زهره نصرالله‌زاده، سیدمحمدعلی سیدنژاد، صابر شیخلو، سعید نعیمی، علیرضا طاهری، حامد منتظری، محمدجواد علایی، سمیرا صدری، موسی ساکت، مهدی مشایخی، امین احمدیان، سعید عسکرزاده، حمیدرضا مالکی، علی معینی، سکینه اشرفی، زینب اصغرپور، محمود سعیدزاده، ایمان براتیان، احمد قصابان، امیر اسحاقی، محمدرضا ابراهیمی، حامد عزیزی، مسعود نجیمی و سیدعباس کریمی.

همچنین محمدجعفر ایرانی، محمد احسانی، محمدرضا آزموده، عباس پشمی، جمال‌الدین ارجمند، عباس شکوهمند، معصومه اشرفی، جاماسب محمدی، نرگس زمردی، محمدمهدی نجفی خواه و مهرداد محمدی به عنوان اعضای علی البدل و محمد پرتوی، بهرام رحمانی وحید و بهمن صالحی به عنوان بازرسان تعیین شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز