خبرگزاری کار ایران

شبکه خبری «ان‌بی‌سی»:

شاهزادگان بازداشت‌شده سعودی شکنجه شده‌اند

asdasd
کد خبر : ۶۸۸۱۶۴

شبکه تلویزیونی «ان‌بی‌سی» آمریکا طی گزارشی اعلام کرد که مقام‌های بازداشت شده سعودی در سال ۲۰۱۷ به دستور بن سلمان شکنجه شده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، شبکه تلویزیونی «ان‌بی‌سی» آمریکا اعلام کرد که بازرگانان و مقام‌های بلندپایه بازداشت شده در سال ۲۰۱۷ در عربستان سعودی به دستور «محمد بن سلمان» ولیعهد این کشور در خلال عملیات «مبارزه با رشوه و فساد» تحت شکنجه فیزیکی قرار گرفته‌اند.

چند مقام بلندپایه سلطنتی سعودی از جمله ۱۱ ولیعهد و چهار وزیر دولتی در میان بازداشت‌شدگان حضور داشتند.

ادعای این شبکه تلویزیونی مبتنی بر اطلاعات ارائه شده از مقام‌های پیشین سازمان اطلاعات آمریکا منتشر شده است.

با این وجود٬ این مساله از سوی رهبران عربستان رد شده و سفارت این کشور در آمریکا پرسش‌های شبکه خبری ان‌بی‌سی را بی‌پاسخ گذاشته است.

شورای مبارزه با مفاسد اقتصادی عربستان سعودی که به ریاست محمد بن سلمان در نوامبر ۲۰۱۷ تشکیل شد، در اوایل ماه نوامبر همان سال در اولین اقدام خود دستور بازداشت چندین مقام عالی‌رتبه عربستان سعودی از جمله وزرای این کشور را به اتهام فساد صادر کرد. آنها در هتل «ریتز کارلتون» در ریاض نگهداری و سپس شماری از آنها آزاد شدند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز