خبرگزاری کار ایران

آمریکا بازگشت تمامی تحریم‌های لغو شده علیه ایران را اعلام کرد

asdasd
کد خبر : ۶۸۷۵۱۸

دولت آمریکا بازگشت تمامی تحریم‌ها علیه ایران که در چارچوب برجام لغو شده بود را اعلام کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا امروز – جمعه- بازگشت تمام تحریم‌هایی که بعد از توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ میلادی لغو شده بود را اعلام کرد.

در همین حال، وزارت خزانه‌داری آمریکا از افزوده شدن ۷۰۰ نفر به فهرست سیاه تحریم‌های ایران خبر داد. ۳۰۰ نفر از این افراد برای نخستین بار مشمول تحریم می‌شوند و ۴۰۰ نفر دیگر، افرادی هستند که تحریم‌ها علیه آنها در چارچوب برجام لغو شده بود.

«استیون منوچین» وزیر خرانه‌داری آمریکا با اشاره به دور جدید تحریم‌ها علیه ایران که از دوشنبه آینده اجرایی می‌شود، گفت که واشنگتن به اتحادیه جهانی انتقالات بین بانکی (سوئیفت) اعلام کرده است که انتظار دارد خدماتش را به تمامی موسسات مالی ایران که آمریکا قصد دارد از پنجم نوامبر در فهرست سیاه قرار دهد، قطع کند.

 وی همچنین گفت: «سوئیفت، هیچ تفاوتی با هر نهاد دیگری ندارد.»

تحریم‌های جدید، بخش حمل و نقل، مالی و انرژی ایران را هدف قرار می‌دهند.

«مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا نیز از معافیت هشت کشور از تحریم‌های نفتی ایران خبر داده است.

وی در این‌باره گفت: «هشت کشور در مورد تحریم‌ها معافیت گرفته‌اند و دو کشور از آنها قرار است واردات نفت از ایران را به صفر برسانند. دلیل معافیت به این دو کشور این بود که چند هفته‌ای طول خواهد کشید که واردات خود را به صفر برسانند. شش کشور دیگر هم تضمین‌های فراوانی را قبول کرده‌اند و به این دلیل برای آنها معافیت در نظر گرفته شده است».

وزیر خارجه آمریکا افزود: «این کشورها به میزان چشمگیری واردات‌شان را کاهش داده‌اند اما اینکه میزان کاهش چه میزان خواهد بود، دوشنبه اعلام خواهد شد. بهای نفتی که می‌تواند ایران بفروشد، بهای نفت برنت در ماه مه سال ۲۰۱۸ است، زمانی که دونالد ترامپ از برجام خارج شد، و آمریکا نخواهد پذیرفت که پول بیشتری به ایران داده شود، به خاطر اینکه فشار حداکثری نتیجه بهتری داشته باشد.»

وی با ادعای این‌که میزان کاهش سه تا پنج برابر چیزی است که تحلیلگران انتظار داشتند، گفت که درآمد نفت ایران به صفر خواهد رسید و به هر میزانی هم که نفت بفروشد در بانک‌هایی خواهد بود که فقط و فقط با این تبصره که برای مصارف بشردوستانه باشد و برای نهادها و اشخاصی که تحت تحریم هستند، استفاده نشود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز