خبرگزاری کار ایران

امیر قلعه نویی در رفاقت رفوزه نمی‌شود؛

مهاجرانی: کی‌روش نسبت به قبل فرق کرده و این تفاوت در تیم ملی هم دیده می‌شود/ پتانسیل صعود از این گروه را داریم

asdasd
کد خبر : ۶۸۴۹۶۶

سرمربی سال‌های دور تیم ملی ایران عقیده دارد تیم حال حاضر ما پتانسیل صعود از دور گروهی جام جهانی را دارد.

حشمت مهاجرانی در گفتگو با خبرنگار ورزشی ایلنا در خصوص دیداری که با امیر قلعه‌نویی روز گذشته داشت اظهار داشت: من خیلی خوشحال شدم که بعد از چند سال امیرخان قلعه‌نویی را در دوبی دیدم. امیر از جنس فوتبال است و فوتبال را خیلی خوب می‌شناسد و سوای مباحث فوتبالی او شهامت صحبت کردن بدون رودربایستی را دارد. او انتقاد می‌کند و انتقادش هم منطقی و عقلانی است. صحبتی که میان ما در این دیدار مطرح شد صحبت فوتبالی بود و من و او صحبتی غیر از فوتبال با هم نداریم. به طور کلی من امیر قلعه نویی را شخصاً دوست دارم. امیدوارم او در فوتبال ایران به حقش برسد. او این لیاقت و شایستگی را دارد که سرمربی تیم ملی شود.

وی افزود: امیر آدم متعهدی است و به جایی که در آن مشغول است و سازمانی که در آن کار می‌کند تعهد دارد و الان که در گل گهر مشغول فعالیت است تمام وقت و فکر و ذکرش روی این تیم است و به این فکر نمی‌کند که اگر پیشنهاد بالاتری برایش آمد تیمش را رها کند و به آنجا برود و تعهد اخلاقی خودش را زیر پا نخواهد گذاشت. برای همین امیر هیچ وقت در دوستی و رفاقت به قول قدیمی‌ها رفوزه نشده است.

سرمربی تیم ملی ایران در جام جهانی 1978 در مورد وضعیت حال حاضر تیم ملی گفت: در مورد تیم ملی باید بگویم در فرصت کوتاهی که وجود دارد حق سرمربی تیم ملی است که حداکثر استفاده را از زمان ببرد برای اینکه بتواند تیمش را چه از لحاظ کار تیمی و چه از لحاظ بدنی و چه از لحاظ روحی آماده کند و هماهنگی ایجاد کردن بین بازیکنان وقت و زمان می‌خواهد. یک تعداد بازیکن داخل ایران مشغول هستند و یک تعداد خارج از ایران هستند و در این مدت کوتاه امیدواریم کی‌روش بتواند هماهنگی لازم را بین بازیکنان به وجود بیاورد.

مهاجرانی در ادامه گفت: آخرین بازی دوستانه تیم ملی مقابل اروگوئه و سنگال را من دیدم خیلی خوب بود، به خصوص بازی با اروگوئه حدود وظایف بازیکن و مسئولیت‌هایش مشخص بود و حمایت بازیکنان از هم خیلی خوب بود. فقط در حمله همیشه کم تعداد بودیم و موقعی که ما در زمین حریف با تعداد نفرات بیشتری ظاهر شویم طبیعتاً شانس گلزنی بیشتری داریم. خود کی‌روش به نظرم نسبت به قبل تفاوت‌هایی کرده است و این تفاوت را در تیم او هم می‌شود مشاهده کرد. به هر حال نمره قابل قبولی در آن دیدار گرفت و امیدوارم در این فرصت باقی مانده تیم به هماهنگی لازم برسد چرا که خصوصیات فرد، فرد بازیکنان در ترکیب تیم نشان می‌دهد مربی باید چه تاکتیکی اتخاذ کند.

او در مورد وضعیت ایران در گروه و انتظار صعود به دور حذفی عنوان کرد: به طور کلی باید بگویم ما در گروه آسانی قرار نداریم و این انتظار از سوی فوتبالدوستان وجود دارد که بعد از چندین دوره حضور در مسابقات جام جهانی، الان از نظر نیروی انسانی این توان و قدرت را داریم که بتوانیم به دور دوم راه پیدا کنیم و امیدواریم خواسته جامعه فوتبال و خود تیم و سرمربی محقق شود و برای رسیدن به این هدف دست به دست هم بدهند و تیم ملی به دور دوم راه پیدا کند.

وی در مورد تلاش‌هایی که برای حذف ایران از جام جهانی و فشار به فیفا در این مورد صورت گرفت، توضیح داد: به طور کلی تیم ملی فوتبال متعلق به شخص خاصی نیست و متعلق به جامعه‌ و یک ملت است. حالا اینکه برخی کشورها مثل اوکراین تلاش‌هایی برای حذف ایران و اضافه شدن خودشان به جای تیم ایران بودند، فیفا نشان داده یک سازمان مستقل است و مستقل عمل می‌کند و تصمیم می‌گیرد و حتماً دلایلی دارد که تلاش‌های اوکراین را بی نتیجه گذاشته است و حالا باید از این تصمیم فیفا تمکین شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز