خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ کشور اعلام کرد:

خرید تضمینی بیش از 147 تن سویا در مازندران

asdasd
کد خبر : ۶۸۴۰۵۸

همزمان با برداشت دانه روغنی سویا از مزارع مازندران، کشاورزان بیش از 147 تن سویا تحویل مراکز خرید تضمینی شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 دادند.

به گزارش ایلنا از ساری،مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ کشور با بیان این مطلب اظهار داشت: تاکنون بیش از 147 تن دانه روغنی سویا به ارزش 3 میلیارد و 632 میلیون ریال تحویل مراکز خرید تضمینی دانه روغنی این شرکت در مازندران شد.

سید محمد جعفری افزود: ۸ مرکز خرید تضمینی این محصول در کارخانه آرد پاکسابان گلوگاه، شرکت بهپاک بهشهر، سیلوی شهید میرزاپور نکا، کارخانه آرد سورک، کارخانه آرد دستاس ساری، کارخانه آرد نمونه جویبار، انبار دانه‌های روغنی بهنمیر و انبار دانه‌های روغنی سیمرغ تجهیز و راه اندازی شد.

وی گفت: هر کیلو دانه روغنی سویا با دو درصد ناخالصی و ۱۲ درصد رطوبت ۲۴ هزار و ۶۹۴ ریال خریداری می‌شود.

جعفری در ادامه به خرید تضمینی دانه روغنی آفتابگردان اشاره کرد و گفت: تاکنون 37 تن دانه آفتابگردان در سیلوی شهید میرزاپور نکا خریداری شد و با پیگیریهای بعمل آمده 741 میلیون ریال از مطالبات این کشاورزان به حساب آنها واریز شد.

وی افزود: حداکثر ناخالصی قابل قبول دانه آفتابگردان جهت خرید تضمینی 8 درصد و همچنین حداکثر رطوبت مجاز برای این دانه روغنی 18 درصد می باشد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 قیمت پایه خرید تضمینی دانه روغنی آفتابگردان را 26 هزار و 644 ریال برای هر کیلو اعلام کرد و گفت: این قیمت بر اساس پایه خرید این محصول(2درصد ناخالصی و 9 درصد رطوبت) به تصویب رسیده است.

جعفری با اشاره به اینکه عمده تولید دانه های روغنی در شرق استان از گلوگاه تا میاندورود می باشد، تصریح کرد:حمایت از تولید کننده ، ایجاد تعامل در نظام تولید ، جلوگیری از ضایعات محصولات کشاورزی و افزایش تولید دانه های روغنی در کشور و افزایش خود اتکایی به تولید داخلی این محصول از اهداف مهم خرید تضمینی دانه های روغنی می باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پرداختی به کشاورزان از طریق بانک کشاورزی انجام خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز