خبرگزاری کار ایران

کشف خودروی متعلق به کنسولگری عربستان در استانبول

asdasd
کد خبر : ۶۸۳۷۸۸

خودروی متعلق به سرکنسولگری عربستان سعودی در استانبول با پلاک دیپلماتیک در پارکینگی در سلطان غازی پیدا شد.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، دادستانی ارشد ترکیه اعلام کرد که نیروهای امنیتی کشور در چارچوب تحقیقات مربوط به پرونده «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی خودرویی با پلاک دیپلماتیک متعلق به سرکنسولگری عربستان سعودی در استانبول را در پارکینگی در منطقه «سلطان غازی» پیدا کردند.

نیروهای امنیتی برای بازرسی خودروی مذکور از سرکنسولگری و دادستانی درخواست صدور مجوز کردند.

جمال خاشقجی، سردبیر سابق روزنامه «الوطن» و ستون‌نویس «واشنگتن‌پست» روز دوم ماه اکتبر جاری به منظور انجام امور رسمی وارد کنسولگری این کشور در استانبول شده و از آن خارج نشد.

پلیس ترکیه ضمن تایید عدم خروج او از کنسولگری عربستان سعودی در استانبول اعلام کرده که همزمان با ورود او به این محل ۱۵ مقام امنیتی عربستان نیز با دو پرواز وارد این شهر شده و پس از مدت کوتاهی ترکیه را ترک کرده‌اند.

روز پنجشنبه ۱۸ اکتبر دادستانی استانبول نیز اعلام کرد که بررسی و تفحص واحدهای امنیتی و قضایی ترکیه از اماکن دیپلماتیک عربستان سعودی مطابق با قوانین و معاهدات بین‌المللی ادامه دارد.

عربستان سعودی در بیانیه‌ای که بامداد روز شنبه گذشته منتشر کرد، کشته شدن جمال خاشقجی در داخل کنسولگری این کشور در استانبول را تأیید کرد. دادستان کل عربستان در این بیانیه مدعی شد که خاشقجی بعد از «درگیری» با چند نفر داخل ساختمان کنسولگری «فوت» کرده است و ۱۸ شهروند سعودی در ارتباط با این حادثه بازداشت شده‌اند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز