خبرگزاری کار ایران

پست های نمایشی وبی اطلاعی مسئولان از نحوه برگزاری مسابقات انتخابی جام جهانی

لطفا اعضای کمیته فنی بسکتبال بخوانند

asdasd
کد خبر : ۶۸۳۰۱۱

اعضای کمیته فنی فدراسیون بسکتبال در مصاحبه هایی که داشتند نکاتی را مطرح کردند که نشان داد آنها اطلاعات کاملی از نحوه برگزاری مسابقات انتخابی جام جهانی ندارند.

به گزارش ایلنا، فدراسیون بسکتبال یک کمیته فنی دارد کمیته ای که قرار است به مسئولان مشاوره دهد تا بهترین برنامه ها و انتخاب ها را داشته باشند. پیشکسوتان بسکتبال در این کمیته حضور دارند و چند روز پیش که جلسه این کمیته برگزار شد رامین طباطبایی، مسعود عماری، مهران شاهین طبع، مسعود قاسمی که به ترتیب رئیس فدراسیون، دبیر فدراسیون، سرمربی تیم ملی و مدیر تیم های ملی هستند به علاوه عباس مرشدی، اسدالله کبیر و محمد ایزدپناه که از پیشکسوتان بسکتبال هستند جلسه ای برگزار کردند که از سوی فدراسیون خروجی این جلسه بیرون نیامد اما دو تن از پیشکسوتان در مصاحبه هایی که داشتند نکاتی را مطرح کردند که جای تامل داشت.

اسدالله کبیر و محمد ایزدپناه که نسبت فامیلی هم دارند در مصاحبه های خود حرف هایی زدند که مشخص شد از نحوه برگزاری مسابقات انتخابی جام جهانی اطلاع دقیقی ندارند! این دو که برای ما عزیز و قابل احترام هستند نظرهای عجیبی دادند که نمی توان از کنار آنها به راحتی گذشت.

محمد ایزدپناه عضو کمیته فنی فدراسیون بسکتبال در پاسخ به این سوال که اکنون تیم ملی چگونه به جام‌جهانی صعود می‌کند؟ گفته است:" خیلی سخت شده‌است. دو بازی با استرالیا،‌یک بازی با فیلیپین و یک بازی با ژاپن داریم. اگر دو بازی را ببریم به جام جهانی می‌رویم که خیلی سخت است و اگر یک بازی را با برد پشت‌سر بگذاریم چهارم می‌شویم و باید با تیم چهارم گروه دیگر مسابقه بدهیم.

او در پاسخ به این سوال که با تیم چهارم مسابقه می‌دهیم یا انتخابی است؟ بیان کرد: این را دقیق نمی‌دانم اما به احتمال زیاد باید مسابقه بدهیم. ما اگر ژاپن را با اختلاف ۱۵امتیاز شکست بدهیم چون آنها با اختلاف ۱۴ امتیاز برابر ما به برتری رسیده‌اند مستقیم به جام‌جهانی می‌رویم در غیر این صورت به عنوان تیم چهارم باید وضعیتمان مشخص شود."

آقای ایزدپناه تیم چهارم انتخاب خواهد شد، سه تیم برتر هر گره صعود خواهند کرد و یکی از دو تیم چهارم که عملکرد بهتری داشته باشد انتخاب می شود  تا 7 تیم از آسیا به جام جهانی صعود کنند.

اسدالله کبیر پیشکسوت بسکتبال و عضو کمیته فنی نیز در پاسخ به این سوال که با توجه به افزایش سهمیه آسیا برای جام جهانی همین که کسب سهمیه برای ایران ۵۰-۵۰ شده‌ برای بسکتبال بد نیست؟ گفته است: "یک اتفاق‌هایی می‌افتد که در دست ما نیست. حریف را دست کم گرفتیم و یک بازی به عراق باختیم و کارمان سخت شد. اگر آن بازی را می‌بردیم الان سهمیه را گرفته‌بودیم."

آقای کبیر اینکه باخت به عراق کارمان را سخت تر کرد درست است چرا که اگر این دیدار را پیروز می شدیم الان 15 امتیازی و با استرالیا مساوی بودیم اما  باخت تیم ملی به عراق تاثیر مستقیمی در کسب سهمیه جام جهانی نداشت یعنی اگر این تیم را هم می بردیم سهمیه جام جهانی را کسب نمی کردیم!

اسدالله کبیر  در این گفت و گو نشان داد  در مورد رقبای تیم ملی هم اطلاعات ناقصی دارد. او ژاپن در بازی های آسیایی ٢٠١٨ جاکارتا را با ژاپن در رقابت های انتخابی یکی می داند در صورتی که ژاپنی ها با ترکیب جوانتر در بازی های آسیایی به ایران باختند و در رقابت های انتخابی از سد ایران گذشتند.

ادعای ٢ بازیکن خارجی تیم ژاپن نیز توسط وی نادرست است و هاشیمورا و واتانابه هر دو بازیکنان ژاپنی در لیگ دانشگاهی و تابستانی آمریکا بشمار می روند.

 

مسیر جام جهانی

با این صحبت های اعضای کمیته فنی متوجه شدیم آنها درجریان نحوه برگزاری مسابقات انتخابی جام جهانی و وضعیت ایران در این رقابت ها نیستند از همین رو می خواهیم نگاهی به این مسابقات و روندی که ایران تا به اینجا طی کرده بیاندازیم تا حداقل اعضای کمیته فنی در جریان قرار بگیرند و بدانند که داستان ایران در انتخابی جام جهانی چیست.

بازی های بسکتبال انتخابی جام جهانی 2019 چین با 16تیم در چهار گروه 4 تیمی به صورت رفت و برگشت برگزار و در پایان دور مقدماتی 4 تیم انتهای جدول حذف و سه تیم برتر هر گروه به رقابت ها دور دوم راه پیدا کردند. تیم ملی ایران با تیم‌های قطر،قزاقستان، عراق هم گروه بود که در اولین گام با نتیجه 74 بر 66 مقابل عراق شکست خورد.ایران در دومین بازی با نتیجه 65 بر 39 مقابل قطر پیروز و در سومین دیدار نیز قزاقستان را با نتیجه75بر54 شکست داد. ایران در دور برگشت رقابت ها عراق را با نتیجه83 بر 53پشت سر گذاشت و در برابر قطر نیز 77 بر 75 به برتری رسید و با پیروزی ۸۸ بر ٥٦ مقابل قزاقستان به عنوان صدرنشین به مرحله دوم رقابت ها صعود کرد.

در مرحله دوم رقابت ها هم تیم ها در دو گروه 6 تیمی قرار گرفتند و با برگزاری رقابت های این مرحله سه تیم برتر هر گروه به اتفاق بهترین تیم چهارم ، 7 سهمیه رقابت های جهانی را به دست خواهند آورد. ایران در این مرحله  با استرالیا، فیلیپین، ژاپن، قزاقستان و قطر همگروه شد و از آنجایی که فیبا اعلام کرده بود نتایج همه مسابقات مرحله نخست شامل نتایج مسابقه مقابل تیم‌هایی که از این مرحله حذف شده اند، در دور دوم محاسبه خواهد شد ایران همان ابتدا 4 برد مقابل قطر و قزاقستان را به نام خود ثبت کرد. ایران در پنجره چهارم  مقابل فیلیپین با نتیجه  81 بر 73 پیروز شد اما در برابر ژاپن ۷۰ بر ۵۶ شکست خورد. حالا تیم ملی کشورمان جمعه 9 آذرماه مقابل استرالیا به میدان خواهد رفت تا مرحله رفت این مرحله نیز به پایان برسد. بعد از آن در پنجره پنجم و ششم دوشنبه 12 آذر مقابل فیلیپین، پنج شنبه 2 اسفند مقابل ژاپن و یکشنبه 5 اسفند نیز مقابل استرالیا صف آرایی خواهد کرد تا تکلیف تیم های صعود کننده به جام جهانی 2019 مشخص شود. تا به اینجا هم تیم ملی از ۸ بازی، ۶برد ، ۲ باخت و ۱۴ امتیاز کسب کرده و بعد از استرالیا در رده دوم جدول است.

 

خروجی کمیته فنی چیست؟

امیدواریم اعضای کمیته فنی این مطلب را مطالعه کنند تا اطلاعات کافی از این رقابت ها و وضعیت ایران داشته باشند. کمیه فنی حکم مغز فدراسیون را دارد و باید در برنامه ریزی و مشاوره دادن کمک حال مسئولان باشد و نمی دانیم با این وضعیت که از نحوه برگزاری مسابقات و وضعیت حریفاناطلاعات کافی ندارند تا چه اندازه می توانند به تیم ملی در این راه کمک کنند. اصلا کمکی از دست این اعضا برمی آید یا اینکه فقط پست نمایشی گرفته اند و از سوی آنها خروجی نخواهیم داشت؟ امیدواریم که طباطبایی انتخاب های درستی کرده باشد و ما هم شاهد حضور پر رنگ و موثر این اعضا بر بسکتبال کشورمان باشیم.

سعیده فتحی

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز