خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش:

۳۰ درصد مدارس کشور فرسوده است/۱۱ استان کشور زیر خط میانگین سرانه فضای آموزشی

asdasd
کد خبر : ۶۸۱۳۳۶

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش گفت: سال ۱۳۸۲، هفتاد درصد مدارس فرسوده بودند که اکنون این رقم به ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده است؛ همچنین میانگین سرانه فضای آموزشی در کشور ۵/۲ متر مربع است که ۱۱ استان کشور زیر خط میانگین هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، مهراله رخشانی مهر طی مراسم آیین افتتاح مدرسه محمد طاها اقدامی شهید حادثه تروریستی اهواز و آیین بهره برداری از مدرسه کودکان استثنایی رودکی که با حضور تنی چند از مقامات کشوری و استانی پیش از ظهر امروز، سه شنبه ۲۴ مهرماه برگزار شد اظهار داشت: ایجاد توسعه در کشور، تنها از مسیر آموزش امکان پذیر است.

وی با اشاره به این نکته که بیشتر مدارس کشور پس از انقلاب ساخته شده است مطرح کرد: ۷۰ درصد مدارس در سال ۸۲ نیاز به بازسازی داشتند و اکنون این رقم به ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

رخشانی مهر در خصوص فضای آموزشی عنوان کرد: انسان های بزرگ در فضاهای بزرگ تربیت می شوند. معماری فضاهای آموزشی در میزان فراگیری دانش آموزان نقش به سزایی دارد؛ لازم است به این نکات توجه شود.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد:  میانگین سرانه فضای آموزشی پیش از انقلاب ۱/۵ متر مربع بوده که در حال حاضر این رقم به ۵/۲ متر مربع رسیده است؛ ولی با این حال ۱۱ استان کشور ما زیر خط میانگین هستند.

رخشانی مهر ادامه داد: مشارکت در نوسازی مدارس در سال ۱۳۹۵  حدود ۱۶۰ میلیارد تومان بوده که این رقم در ۱۳۹۶ به ۴۷۰ میلیارد تومان رسیده است. در سال ۱۳۹۷ یک هزار و ۷۱۰ میلیارد تومان به این امر تخصیص داده شد.

وی در خصوص نقش خیرین مدرسه ساز بیان کرد: ۲۰ درصد فضاهای آموزشی ما پس از انقلاب تا کنون، توسط خیرین مدرسه ساز ساخته شده است. که عدد قابل توجهی می باشد. بیش از ۵۰ درصد مدارس در سال ۹۷ نیز توسط خیرین ساخته شده است.

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز