خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان عنوان کرد:

نیروهای نظامی، امنیتی و انتظامی ناموس این مملکت هستند، باید حرمتشان حفظ شود

asdasd
کد خبر : ۶۸۱۳۲۰

شریعتی در دفاع تمام قد از نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی گفت: حفظ شأن و جایگاه آنها بر همه ی ما واجب است؛ تاکید می کنم، حرمت آنها پاس داشته شود؛ هیچ کاری به خطر انداختن جان عزیز را توجیه نمیکند الا عشق به اسلام، انقلاب و کشور.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، پیش از ظهر امروز سه شنبه ۲۴ مهرماه آیین افتتاح مدرسه ۱۲ کلاسی به نام شهید خردسال حادثه تروریستی شهریور ماه اهواز، محمد طاها اقدامی و همچنین آیین بهره برداری از مدرسه کودکان استثنایی رودکی برگزار شد.

 این مراسم  با حضور شریعتی استاندار خوزستان، پدر محمدطاها، معاونین وزیر آموزش و پرورش، نمایندگان اهواز، کارون، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی  و تنی چند از مقامات استانی صورت پذیرفت.

شریعتی در این مراسم عنوان کرد: امسال ۷۶ کلاس درس در استان افتتاح شد که در تاریخ آموزش و پرورش استان بی سابقه است. تا پایان سال نیز ۵۳۴ کلاس به بهره برداری خواهد رسید؛ که در استان سابقه نداشته است و جای تبریک به همه دست اندرکاران دارد.

وی افزود: نیاز داریم که با یک اقدام جهادی، متوسط سرانه فضای آموزشی استان که هم اکنون ۴/۸۲ درصد است را به ۵/۱۱  که متوسط کشوری است برسانیم.

استاندار خوزستان تصریح کرد: بودجه نوسازی مدارس را از سال گذشته ۲ برابر کردیم و در حال حاضر در ۲۸ نقطه از مدارس اهواز نیاز به نوسازی داریم. اعطای بورس تحصیلی به حداقل بیش از ۱۰۰۰ دانش آموز بی بضاعت را در دستور کار داریم که با ورود خیرین به امیر امر، این تعداد افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: سال گذشته ۱۱۰۰ نفر از دانش آموزان بازمانده از تحصیل را بر سر کلاس ها برگرداندیم  و این کار ادامه دارد تا اواخر آبان ماه امسال جشن این کار را برگزار کنیم؛ همچنین آموزش مجازی دختران در مناطق روستایی که امکان تحصیل ندارند را در دستور کار داریم.

استاندار خوزستان از جمع آوری مدارس خشتی، گلی و سنگی خبرداد و گفت: امیدواریم تا سال آینده همین موقع جشن جمع آوری مدارس کانکسی را در استان بگیریم. باید استانداردهای تحصیلی را در حد توان برای دانش آموزان استان خوزستان فراهم کنیم.

شریعتی ضمن اشاره به این نکته که خوزستان در تیر رس حملات تروریستی به عنوان پیشانی کشور است، خاطر نشان کرد: خوزستان به عنوان قلب اقتصاد ایران همواره مورد مکر دشمنان بوده است. اقتصاد هیچ استانی به اندازه خوزستان با اقتصاد کشور در هم تنیده نیست.

استاندار خوزستان تاکید کرد: حرمت و شأن نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی استان باید حفظ شود. من از نزدیک در جریان جانفشانی ها و ایثار گری های این عزیزان هستم. با  به خطر انداختن جان عزیزشان برای حفظ آسایش و امنیت مردم  در برابر دشمن تا دندان مسلح ایستاده اند. کارشان شایسته تقدیر و سپاس فراوان است.

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز