خبرگزاری کار ایران

حضور نماینده هندوها و سیک‌ها در پارلمان افغانستان برای نخستین بار

asdasd
کد خبر : ۶۸۱۲۷۲

انتخابات پارلمانی آینده افغانستان در تاریخ بیستم اکتبر برگزار می‌شود و این کشور شاهد ورود نماینده دو اقلیت هندو و سیک به پارلمان خواهد بود.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، «ناریندار سیک هالیسا» تنها نامزد انتخاباتی دو اقلیت سیک و هندو در افغانستان، از تصمیم رئیس‌جمهوری این کشور برای اجازه دادن به این دو اقلیت برای ورود به پارلمان تقدیر کرد.   

وی گفت: «من فارغ از میزان آرائی که کسب کنم، نماینده پارلمان خواهم شد زیرا تنها نامزد هستم و رقیب ندارم». 

این نامزد افغانستانی با اشاره به وجود حدود ۳۰۰ خانواده هندو و سیک توضیح داد که او نه تنها پیگیر مطالبات و مشکلات اقلیت مذکور خواهد بود، بلکه مشکلات تمام مردم افغانستان را نیز طرح و پیگیری خواهد کرد.  

هالیسا گفت: «از جمله مشکلاتی که سیک‌ها و هندوها از آن رنج می‌برند، فقدان مدرسه برای آموزش زبان مادری،‌ عدم وجود اماکن ویژه برگزاری آیین‌های عبادی و نیز آتش زدن اجساد مرده‌هایشان است». 

این نامزد گفت که تعداد خانواده‌های هندو و سیک در افغانستان حدود هزار خانواده بود که بیشتر آنها زمان تسلط طالبان کشور را ترک کردند. 

لازم به ذکر است که هزار و ۶۵۶ نامزد در انتخابات پارلمانی افغانستان در ۲۰ اکتبر با یکدیگر رقابت می‌کنند که ۴۱۷ نفر از این میان نامزد زن هستند. رأی‌گیری در پنج هزار و ۱۰۰ حوزه انتخاباتی در سراسر کشور غیر از مناطق تحت سیطره گروه‌های تروریستی انجام می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز