خبرگزاری کار ایران

رمز موفقیت رضا مهاجری در ماشین سازی؛ تغییر در نتایج بدون تغییر در نفرات

asdasd
کد خبر : ۶۸۱۱۵۱

سرمربی جدید ماشین سازی توانسته بدون تغییر در بازیکنانش نتایج خوبی بگیرد.

به گزارش ایلنا، رضا مهاجری بدون اینکه به دنبال تغییرات اساسی باشد یا جنجالی به پا کند، در ماشین‌سازی جایگزین فیروز کریمی شد و بدون هیچ سروصدایی، با این تیم نتایج خوبی کسب کرد. تا آنجا که هم‌اکنون ماشین‌سازی در چهار بازی اخیر خود نباخته و از نظر نتیجه‌گیری در لیگ و جام حذفی، در میان تیم‌هایی قرار می‌گیرد که قابل تحسین هستند.

رمز موفقیت رضا مهاجری در ماشین‌سازی، علامت سوال بزرگی است که خیلی‌ها به دنبال پیدا کردن پاسخش هستند. اینکه چطور بدون اینکه تغییری اساسی در ماشین‌سازی ایجاد شود، شاهد نتایج متفاوتی در این تیم هستیم.

ماشین‌سازی با احتساب دو دیدار جام‌حذفی، چهار هفته است که در مسابقات خود نباخته است. طوری که این روند نتیجه‌گیری، کم‌کم توجه‌ها را به سمت این باشگاه جلب می‌کند. این تیم در دو هفته اخیر لیگ توانسته مقابل فولاد به تساوی یک - یک برسد و پارس جنوبی جم را با نتیجه یک بر صفر شکست دهد. همچنین در دو بازی جام حذفی خود هم مقابل ستاره کاسپین بابل و پارس جنوبی جم پیروز شده است که به این ترتیب چهار بازی متوالی است ماشین‌سازی با هدایت رضا مهاجری نباخته است و این رویه برای تیمی چون ماشین‌سازی اتفاق مثبتی به حساب می‌آید.

با اینکه ماشین‌سازی به اندازه تراکتورسازی برای جذب بازیکن و سرمربی هزینه نکرده اما در هفته‌های اخیر، در نتیجه‌گیری چیزی کم از تراکتور نداشته است. همین روند مثبتی که ماشین‌سازی در پیش گرفته، این سوال را به وجود آورده که رضا مهاجری چه استراتژی خاصی را در این تیم در پیش گرفته که در نهایت این نتیجه حاصل شده است؟ چه تغییری در ترکیب و چه تمرینات ویژه‌ای، عملکرد موفق آنها در بازی‌های اخیر را به بار آورده است؟

رضا مهاجری در ابتدای فصل به‌عنوان مدیرفنی تراکتورسازی، نقس بسزایی در یارگیری این تیم تبریزی داشت و حالا کارش در فوتبال تبریز را به‌عنوان سرمربی ماشین‌سازی ادامه می‌دهد که در این زمینه هم موفق ظاهر شده است. آنچه در این موفقیت مهاجری جالب است اینکه او به دنبال اعمال تغییرات بنیادی و توفان به پا کردن در تیم جدید، نبوده و نیست. شاید رمز موفقیتش هم همین باشد.

اگر نوع چینش این تیم را در بازی‌های اخیر مرور کنیم، متوجه می‌شویم ترکیب تیم با زمانی که فیروز کریمی روی نیمکت ماشین‌سازی می‌نشست، هیچ تغییری نکرده است. همان سیستم، همان ترکیب و همان چینش در بازی‌های ماشین‌سازی به چشم می‌آید. این تیم بعد از رفتن فیروز کریمی، حتی در نوع تمریناتش هم تغییر محسوسی نداشته است. انگار از وقتی فیروز کریمی رفته، هیچ چیز در ماشین‌سازی دست نخورده است و تفکر فیروز بر تیم حاکم است.

البته این موضوع با توجه به سابقه طولانی که رضا مهاجری در شاگردی فیروز کریمی دارد، اتفاق عجیبی نیست و همان زمان هم که او جایگزین کریمی شد، همه می‌دانستند فرد دیگری با تفکرات کریمی روی نیمکت ماشین‌سازی می‌نشیند اما اینکه همان تفکرات را مهاجری به نتیجه مثبت‌تری رسانده، در نوع خود جالب است. رضا مهاجری درست مثل فیروز کریمی اعتقاد زیادی به دفاع تیمی دارد و تعداد کم گل‌های خورده این تیم هم از این تفکر حاکم بر تیم خبر می‌دهد. در واقع به نظر می‌رسد تنها، شوک ناشی از تغییرات کادرفنی بوده که در ماشین‌سازی اثر کرده است. رضا مهاجری با همان فرمان که فیروز کریمی پیش می‌رفت با ماشین پیش می‌رود و آنچه نتایج تیم را مثبت‌تر می‌سازد، اثر تغییراتی است که از نظر روانی در تیم به وجود آمده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز