خبرگزاری کار ایران

تأکید شاه اردن بر ثبات موضع این کشور در قبال مسأله فلسطین

asdasd
کد خبر : ۶۸۰۲۷۰

شاه اردن بر ثبات موضع کشورش در قبال مسأله فلسطین تأکید کرده و به رفع ظلم از مردم فلسطین و تشکیل دولت مستقل به پایتختی قدس شرقی فراخواند.

به گزارش ایلنا به نقل از رأی الیوم، «عبدالله دوم» پادشاه اردن طی سخنرانی در مراسم افتتاح دور سوم مجلس ملی این کشور گفت: «موضع ما در قبال مسأله فلسطین ثابت است و هرگز تغییر نمی‌کند، پیام ما به تمام جهانیان تأکید بر رفع ظلم از ملت برادر فلسطین و تشکیل دولت مستقل با حاکمیت بر خطوط چهارم ژوئن ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی است».

ساز و کار صلح بین فلسطین و اسرائیل در حال حاضر و پس از قطع ارتباط فلسطین با دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در اعتراض به اقدامش در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، متوقف شده است. 

ترامپ پس از این اقدام، ‌دستور انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس را صادر کرد.

مردم فلسطین، قدس شرقی را به عنوان پایتخت دولت مستقل خود می‌خواهند و معتقدند که این شهر فقط باید به عنوان بخش کوچکی از توافق صلح بزرگ تعیین شود.

ملک عبدالله دوم با تأکید مجدد بر پای‌بندی کشورش به مبارزه با تروریسم و افراط‌گرائی گفت: «اردن به نقش پیشاهنگ خود در مبارزه با تروریسم و افراط‌گرائی پای بند بوده و این تفکر افراطی در اردن آزاد اندیش و طرفدار دموکراسی جایی ندارد». 

اردن در حملات هوائی ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا علیه مواضع داعش در سوریه و عراق مشارکت داشت. 

شاه اردن توضیح داد: «اردن کشوری است که پیامی دارد، این پیام به  مبانی نهضت عربی بزرگ در نپذیرفتن ظلم و تلاش برای برقراری صلح و امنیت و دفاع از اسلام و اعتدال‌گرائی و تسامح استناد می‌کند».

ملک عبدالله در مورد امور داخلی گفت: «من از طریق پیگیری روزانه مسائل مربوط به کشور و مردم متوجه شدم که مردم از مکانیسم برخورد با برخی چالش‌های کنونی ناراضی هستند».

وی در توضیح این موضوع افزود: «نارضایتی‌های مذکور متأسفانه از ضعف اعتماد بین مردم و نهادهای دولتی و شکاف عمیق آمیخته به شک ناشی می‌شود که خود موجب سقوط و عقب‌نشینی است».

ملک عبدالله دوم گفت: «اردن نیز مانند کشورهای دیگر در مسیر رشد و سازندگی ممکن است دچار برخی اشتباهات نیز شود اما باید این اشتباهات را شناسائی و مانع تکرار آنها شویم تا در مسیر پیشرفت به جلو گام برداریم». 

پادشاه اردن خطاب به مردم کشورش گفت: «در مورد اردن جانب انصاف را رعایت کنید و دستاوردهای آن را به یاد آورید تا عدم رضایت شما از شرایط سخت فعلی به انرژی تبدیل شود که شما را رو به جلو حرکت می‌دهد، رشد و توسعه کشور نیازمند نیرو و کمک شماست». 

ملک عبدالله در پایان تأکید کرد: «شایستگی زنان و مردان اردن به ویژه در زمینه بهداشت،‌ آموزش و حمل و نقل خیلی بیشتر است».

وی دولت اردن را به توسعه این نوع خدمات فرا خواند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز