خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی زنجان خبرداد:

کاهش 1.8 درصدی ضایعات کمباین در مزارع گندم استان زنجان

asdasd
کد خبر : ۶۷۹۸۱۹

رئیس اداره مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان از کاهش 1.8 درصدی ضایعات کمباین در مزارع گندم استان زنجان خبرداد.

به گزارش ایلنا از زنجان، مظفر یوسفی‌پور، رئیس اداره مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، تصریح کرد: امسال به منظور رسیدن به برآوردی دقیق از درصد و حجم ریزش‌ها در مزارع گندم در قالب پروژه ملی «مستند‌سازی ضایعات گندم» با همکاری و مشارکت اداره مکانیزاسیون سازمان، مدیریت زراعت و موسسه تحقیقات فنی و مهندسی، عملا با حضور در مزارع با به کارگیری تجهیزات تخصصی مورد نیاز، ریزش‌های طبیعی قبل از برداشت و ریزش های حین برداشت 20 کمباین (سهمیه ابلاغی استان) اندازه گیری شد.

یوسفی پور از کاهش 1.8 درصدی ضایعات کمباین در مزارع گندم استان زنجان خبر داد و افزود: بر اساس نتایج این پروژه امسال ضایعات کمباین در مزارع استان 3 درصد اندازه گیری شد درحالی که این عدد سال گذشته 4.8 درصد برآورد شده بود.

وی با بیان اینکه امسال عملیات برداشت گندم در استان زنجان توسط بیش از 784 دستگاه کمباین بومی و مهاجر انجام گرفت، خاطرنشان کرد: به منظور کنترل ریزش ها و به حداقل رساندن ضایعات گندم در روند برداشت، امسال تمهیدات مختلفی در استان به کار گرفته شد به طوری که در این راستا با 6 راننده ماهر قرارداد بسته شد تا با همکاری کارشناسان اکیپ های نظارتی از نظر فنی بر عملکرد راننده و کمباین نظارت داشته باشند.

یوسفی پور، همچنین با اشاره به فعالیت 40 اکیپ کارشناسی طی سال جاری در مزارع گندم استان زنجان بیان داشت: این کارشناسان به همراه رانندگان ماهر به طور مستمر در مزارع حضور پیدا کرده و با انجام معاینه فنی کمباین ها بر روند برداشت نظارت دقیق و مستمر داشتند.

رئیس اداره مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، در پایان از اضافه شدن 110 دستگاه کمباین نو طی سال های اخیر به ناوگان ماشینی استان خبر داد و به کارگیری این تعداد کمباین و نظارت های فنی دقیق و مستمر را از عوامل اصلی کاهش ریزش های حین برداشت در مزارع گندم استان برشمرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز