خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل مدیریت منابع آب در گفت‌وگو با ایلنا:

حق هورالعظیم را ادا کرده‌ایم/ مصرف مزمن آب در حوضه دریاچه ارومیه

asdasd
کد خبر : ۶۷۹۱۸۰

مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: در حوضه دریاچه ارومیه درگیر مصرف بالای مزمنی هستیم و از ابتدای انقلاب تاکنون 3 میلیارد متر مکعب به مصرف حوضه دریاچه ارومیه اضافه کردیم.

محمد حاج‌رسولی‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره حقابه هورالعظیم اظهار داشت: ما طی چند سال گذشته در حوزه کرخه روان‌آبهای خوبی داشتیم و توانستیم سهم ایران را به خوبی ادا کرده و به تعهداتمان عمل کنیم، در واقع مشکل هورالعظیم به مسائل برون مرزی مرتبط است.

وی درباره بحث نجات دریاچه ارومیه نیز گفت: ما در این حوضه درگیر مصرف بالای مزمنی هستیم، از ابتدای انقلاب تاکنون حدود 300 هزار هکتار افزایش توسعه سطح زیر کشت داشتیم که اگر هکتاری 10 هزار متر مکعب آب مصرف شود،  3 میلیارد متر مکعب به مصرف حوضه دریاچه ارومیه اضافه می‌شود و ما نتوانستیم بهروه وری را به ازای آن بالا ببریم. 

مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران درباره اولویت داشتن معیشت کشاورزان و یا نجات دریاچه تصریح کرد: نجات دریاچه هم به معیشت کشاورزان ارتباط دارد و نمی‌توان این دو را از هم جدا کرد. 

وی تاکید کرد: اگر بحث گرد و غبار اتفاق بیفتد و نتوانیم فضای خوبی برای زندگی ایجاد کنیم قطعا زندگی در آن شرایط سخت شده و مشکل پیش می‌آید، بنابراین باید به هر دو موضوع همزمان بپردازیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز