خبرگزاری کار ایران

وزیر دفاع آمریکا:

اوضاع درباره سرنوشت خاشقجی را از نزدیک دنبال می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۶۷۸۵۶۶

وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که ایالات متحده اوضاع درباره سرنوشت روزنامه‌نگار منتقد سعودی، که از دوم اکتبر ناپدید شده است را از نزدیک دنبال می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا، روز گذشته طی کنفرانسی مطبوعاتی در مقر این وزارتخانه اعلام کرد که واشنگتن اوضاع درباره سرنوشت «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی را از نزدیک رصد می‌کند و «ما در همکاری مستحکم با وزارت خارجه درخصوص این حادثه هستیم».

وزیر دفاع آمریکا در عین حال تأکید کرد که همکاری نظامی با عربستان سعودی، به‌ویژه در یمن، ادامه می‌یابد. ایالات متحده از ائتلاف عربی علیه یمن، حمایت تسلیحاتی می‌کند و به جنگنده‌های آن سوخت‌رسانی می‌کند.

متیس گفت: «ما روابط نظامی در راستای تامین امنیت ملت عربستان سعودی داریم که با آتش حوثی‌ها( انصارالله) مواجه هستند. ما می‌خواهیم سلامتی بی‌‌گناهان را تضمین کنیم».

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، دوشنبه درباره سرنوشت مرموز خاشقجی، که از سه‌شنبه هفته گذشته پس از ورود به کنسولگری سعودی در استانبول ترکیه ناپدید شده است، «ابراز نگرانی» کرده بود.

«مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا نیز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما از حکومت سعودی می‌خواهیم تحقیقاتی فشرده و کامل درباره ناپدید شدن خاشقجی صورت دهد و باید نتایج این تحقیقات شفاف باشد».

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز