خبرگزاری کار ایران

با راه‌اندازی واحد هیدروتریتور نفتای پالایشگاه بندرعباس؛

تولید و توزیع گازوئیل یورو ۴ کشور ۱۰۰ درصد افزایش می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۶۷۸۲۶۱

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران از افزایش ۱۰۰ درصدی تولید و توزیع نفت‌گاز یورو ۴ کشور تا پایان سال ۹۷ خبر داد.

به گزارش ایلنا، علیرضا صادق‌آبادی گفت: هم اکنون به‌طور میانگین روزانه ۲۹ میلیون لیتر گازوئیل یورو ۴ در کشور تولید می‌شود که با راه‌اندازی واحد هیدروتریتور نفتای پالایشگاه بندرعباس، به‌زودی به‌طور میانگین روزانه ۱۶ میلیون لیتر گازوئیل یورو ۴ در این پالایشگاه تولید خواهد شد.

وی افزود: با راه‌اندازی این واحد، گوگرد گازوئیل تولیدی در پالایشگاه بندرعباس از ۳۵۰ پی‌پی‌ام به حدود ۵۰ پی‌پی‌ام خواهد رسید.

صادق‌آبادی تاکید کرد: واحد ایزومرسازی این پالایشگاه نیز به‌زودی وارد مدار می‌شود که با راه‌اندازی آن ۱۲ میلیون لیتر بنزین روزانه تولیدی این پالایشگاه به یورو ۴ تبدیل خواهد شد.

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش همچنین با اعلام خبر تولید روزانه ۱۲ میلیون لیتر گازوئیل یورو ۴ در پالایشگاه ستاره خلیج فارس تا پایان امسال گفت: با احتساب گازوئیل تولیدی در این ۲ پالایشگاه تا پایان امسال شاهد رشد ۱۰۰ درصدی در تولید و توزیع گازوئیل یورو ۴ در کشور خواهیم بود که جهش قابل توجهی است.

افزایش تولید و عرضه گازوئیل با استاندارد یورو ۴ اتحادیه اروپا یکی از برنامه‌های اولویت‌دار صنعت پالایش نفت ایران است.

افزایش خیره‌کننده کیفیت فرآورده‌های نفتی تولیدی در پالایشگاه‌های کشور با راه‌اندازی و بهره‌برداری از طرح‌های توسعه‌ای و ارتقای کیفیت پالایشگاهی در کشور، افزون بر آثار زیست‌محیطی و توزیع فرآورده پاک در کشور، سبب جذب مشتریان بازارهای خارجی و فراهم شدن زمینه صادرات فرآورده و ایجاد ارزش افزوده در کشور خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز