خبرگزاری کار ایران

یک روزنامه منطقه‌ای مطرح کرد:

۵ وزارتخانه عراق به نیروهای اهل سنت واگذار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۷۷۸۳۸

یک روزنامه منطقه‌ای فاش کرد که پنج وزارتخانه عراق به نیروهای اهل سنت واگذار می‌شود و تا کنون دو نفر برای تصدی وزارت دفاع و سه نفر برای تصدی وزارت دادگستری نامزد شده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از سومریه نیوز، این روزنامه منطقه‌ای به نقل از یک مقام بلندپایه عراقی گزارش داد که احزاب سیاسی به بحث­‌ها و گفت‌وگوهای خود برای طرح نام کاندیداهای مورد نظر جهت تصدی پست‌­های وزارت و ارائه آنها به «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق ادامه می­‌دهند، به گونه­‌ای که از بین پنج نامزد،‌ فقط یک نفر برای پست وزارت انتخاب می­‌شود.

این روزنامه توضیح داد: «با وجود این‌که تمام کمیسیون­‌ها در صلاحیت و آزادی انتخاب عبدالمهدی در انتخاب وزرا اتفاق‌نظر دارند اما همگی درست دراین ابتکاری که به توصیف احزاب به انتخاب برتر و بهتر عبدالمهدی برای وزارتخانه­‌ها کمک می­‌کند، سرگرم انتخاب نام­‌های بی‌مصرف و بی‌فایده هستند».

این مقام بلند پایه افزود: «نشانه‌­های اولیه فساد در حکومت جدید از نیروهای سنی شروع شده است که در همان آغاز کار پنج وزارتخانه علاوه بر پست معاون نخست‌وزیر به آنها محول شده است».

وی با اشاره به این موضوع افزود: «کاندیداهای تصدی پست وزارت در هر وزارتخانه‌­ای در صورت موفقیت، تعهداتی می­‌دهند، برخی از آنها چک­‌های تضمینی هنگفتی امضا کرده­‌اند تا پایبندی خود به تعهداتشان را تضمین کنند».  

یک نماینده پارلمان نیز که از مذاکرات تشکیل دولت با خبر بود، ‌تأکید کرد: «طرف­‌های سنی تا کنون  بر سر نام دو نامزد خارج از پارلمان برای ارائه به نخست‌وزیر جهت تصدی پست وزارت دفاع و سه نامزد برای تصدی وزارت دادگستری به اتفاق‌نظر رسیده­‌اند».   

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز