خبرگزاری کار ایران

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان زنجان، خبرداد:

۸ درصد مردم استان زنجان عضو کتابخانه های عمومی هستند

asdasd
کد خبر : ۶۷۶۳۰۸

به گفته مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان زنجان، در استان۹۵ باب کتابخانه وجود دارد که ۱۸ باب به صورت مشارکتی و مابقی زیر نظر نهاد کتابخانه هاست؛ این تعداد کتابخانه ۸۲ هزار نفر عضو دارد که شامل ۸ درصد مردم استان زنجان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا  از زنجان، امیرعلی نیک‌بخش، مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان زنجان در حاشیه نهمین نمایشگاه کتاب ناشران کشور گفت: وضعیت کتاب و کتابخوانی در استان به سهم خودش مناسبت ولی ناکافی است.

وی با اشاره به اینکه استان زنجان در حوزه کتابخوانی نسبت به میانگین کشوری وضعیت مناسبت تری دارد، گفت: با توجه به آمار شورای فرهنگ عمومی در سال 92، سرانه مطالعه در استان زنجان 93 دقیقه است که شامل مطالعه کتاب، روزنامه، نشریات، ارتباطات جمعی است.

نیک‌بخش با بیان اینکه سرانه مطالعه در بخش کتاب در استان زنجان 20 دقیقه است، گفت: وضعیت مطالعه کتاب در استان به نسبت کشوری وضعیت مناسبی است.

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان زنجان نهمین نمایشگاه کتاب ناشران کشور و زمان برپایی آن را خوب ارزیابی کرد و گفت: برپایی چنین نمایشگاه هایی باعث آشنایی مردم با ناشران و کتاب های تازه می شود.

وی با یادآوری اینکه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را می توان از طریق برپایی این نمایشگاه ها بالا برد، تصریح کرد: از اینرو لازم است در طول سال چنین نمایشگاه هایی برپا شود تا ذائقه مردم را با کتاب آشنا کرد، چرا که این گونه نمایشگاه ها موجب توسعه کتاب و کتابخوانی در بین مردم می شود.

نیک‌بخش ادامه داد: به‌رغم گرانی کاغذ و کتاب در شرایط اقتصادی موجود در کشور، هنوز هم علاقمندان به کتاب با تاکید بر محتوای کتاب ها، خرید کتاب را جزو ملزومات خود می دانند.

وی با تاکید براینکه ناشران و دست‌اندکاران تولید و نشر کتاب به محتوای کتاب ها توجه بیشتری کنند، افزود: علاقمندان به کتاب بدون توجه به گرانی و شرایط اقتصادی موجود کشور کتاب را در سبد کالای مصرفی خود قرار می دهند.

به گفته مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان زنجان، در استان95 باب کتابخانه وجود دارد که 18 باب به صورت مشارکتی و مابقی زیر نظر نهاد کتابخانه هاست؛ این تعداد کتابخانه 82 هزار نفر عضو دارد که شامل 8 درصد مردم استان زنجان است.

وی با یادآوری اینکه 60 درصد اعضای کتابخانه‌های عمومی استان زنجان را کودکان تشکیل می دهند، خاطرنشان کرد: در تمامی کتابخانه های عمومی استان زنجان خدمات فرهنگی مختلفی  از جمله آموزش های پیشگیری از آسیب های اجتماعی ارائه می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز