خبرگزاری کار ایران

پیکه، استخوانی در گلوی بارسلونا؛ جنجال در راه است؟

asdasd
کد خبر : ۶۷۵۹۲۱

جرارد پیکه بهتر از خیلی‌ها می‌داند که زندگی برای یک مدافع بارسلونا چقدر خطرناک است. او تابستان امسال گفت: «شما اینجا باید خودت را قربانی کنی بخصوص اگر در خط دفاعی بازی کنی. این به خاطر شیوه بازی ماست که گاهی اوقات تقصیرها گردن شما می‌افتد.» و حالا یکی از آن اوقات است.

به گزارش ایلنا، در حال حاضر، هیچ بازیکنی در 5 لیگ برتر فوتبال اروپا بیشتر از پیکه مرتکب اشتباهاتی که منجر به گل خوردن تیمش شده باشده، نشده است (3 بار). علاوه بر این، اشتباهات او به همان اندازه که مهلک بوده‌، مسخره هم بوده‌اند. او روی هر دو گلی که تیمش در تساوی 2 بر 2 مقابل خیرونا در نوکمپ در بازی یکشنبه هفته گذشته دریافت کرد، مقصر بود در حالی که تلاش مضحکانه‌اش برای دفع یک توپ در باخت شوکه‌کننده 2 بر یک در خانه لگانس هم به گل حریف در بازی چهارشنبه هفته گذشته منجر شد. به همین دلیل پیکه در از دست رفتن 5 امتیاز برای بارسلونا در این فصل لالیگا مقصر اصلی بوده است. البته ارنستو والورده، سرمربی بارسلونا و بازیکنانش حاضر نشده‌اند این بازیکن 31 ساله را مقصر جلوه دهند تا خودشان را تبرئه کنند.

سرخیو بوسکتس بعد از نمایش ضعیفش در لگانس گفت: «ما نمی‌توانیم درباره فرد بخصوصی حرف بزنیم. ما باید روی اینکه چرا اینقدر راحت به حریف اجازه می‌دهیم برنده شود، تمرکز کنیم.»

موضع هافبک بارسلونا خیلی هم تعجب‌آور نیست، حداقل از این منظر که او در جایگاهی نیست که بخواهد انگشت اتهام را به سمت شخصی دیگر بگیرد وقتی خودش در این فصل بسیار ضعیف ظاهر شده است. اگر خط دفاعی 4 نفره بارسلونا آسیب‌پذیرتر از فصل گذشته به نظر می‌رسد، یکی از دلایلش این است که مردی که جلوی این خط می‌ایستد، یعنی بوسکتس کمتر از این خط محافظت می‌کند. با این حال حتی بوسکتس هم به این موضوع اعتراف کرده است که با وجود تکیه بیش از اندازه بارسلونا به گل‌های لیونل مسی که مساله‌ای جدی در فاز هجومی این تیم است، مشکلات اصلی کاتالان‌ها ریشه در قلب خط دفاعی این تیم دارد. او گفت: «ما بعد از اینکه مقابل لگانس عقب افتادیم، نتوانستیم موقعیت گلزنی ایجاد کنیم اما مهم‌ترین نگرانی‌مان این است که چقدر داریم گل می‌خوریم. ما باید انسجام خودمان را احیا کنیم.» این مثل یک سوال بزرگ به نظر می‌رسد اما نه فقط به خاطر پیکه پراشتباه.

ساموئل اومتیتی هم در دوره‌ای نامشخص از خانه‌نشینی به خاطر مصدومیت زانو قرار دارد و این یعنی که والورده ممکن است مجبور شود برای مدتی بدون بهترین مدافع میانی‌اش سر کند، مقطعی که در آن باید با تاتنهام، والنسیا، سویا، اینتر و رئال مادرید روبه‌رو شود اما خود این مدافع فرانسوی هم بی‌تقصیر نیست. او هم به نوبه خودش ضعیف‌تر از فصل قبل بوده است چرا که در بازی اول تیمش در لیگ قهرمانان این فصل و مقابل پی‌اس‌وی آیندهوون در نوکمپ دو کارت زرد گرفت و اخراج شد. در آن شب، نبوغ مسی بود که به داد بارسایی‌ها رسید و تکلیف بازی را برای آنها یکسره کرد تا جایی که حتی با وجود 10 نفره شدن‌ نماینده اسپانیا، میهمان هلندی نتوانست از شکست فرار کند. با این وجود داستان بازی مقابل تاتنهام در ویمبلی فرق خواهد داشت و بیشتر از بازی‌های قبلی این ظرفیت را دارد که شکنندگی خط دفاعی بارسلونا را به نمایش بگذارد و تاتنهام هم به این موضوع واقف است بخصوص در نبود اومتیتی مصدوم.

قطعاً هری کین به دنبال این خواهد بود که از وضعیت بدی که پیکه در آن قرار دارد نهایت استفاده را برای تحت فشار قرار دادن او ببرد تا این بازیکن اسپانیایی را در شرایطی قرار دهد که مرتکب اشتباهی دیگر شود. برنده کفش طلای جام جهانی هم البته فصل را ضعیف شروع کرده اما مطمئن است که می‌تواند از عدم وجود تمرکز در خط دفاعی بارسلونا و بخصوص پیکه بهره ببرد. البته پیکه در گذشته هم نظیر همین مشکلات را برای حفظ تمرکزش داشته است. او دو سال پیش خودش اعتراف کرد که گاهی اوقات برایش سخت بوده است که 100 درصد تمرکزش را روی بازی تا پایان 90 دقیقه حفظ کند بخصوص وقتی که پای چیز بسیار مهمی در میان باشد. او به طور متناوب داستان‌هایی را از سال‌های اولیه حضورش در بارسلونا یادآوری کرده است که در آن کارلس پویول کاپیتان سابق بارسلونا به محض ایجاد کوچک‌ترین وقفه‌ای در بازی بر سر او داد و فریاد می‌زد که چرا تمرکز ندارد و او در جواب پویول، او را به آرامش دعوت می‌کرده و می‌گفته که بارسا جلو است، تنها 3 دقیقه به آخر بازی مانده و لازم نیست اینقدر نگران باشد اما پویول باز هم به او می‌گفت «خب که چی. من تو را می‌شناسم. حواست را جمع کن!»

پیکه در سال‌های اخیر به تذکراتی نظیر آنچه پویول به او می‌داد کمتر نیاز پیدا کرده است. درست همانطور که پیکه به پویول کمک کرد بیشتر از زندگی‌اش لذت ببرد، پویول به پیکه کمک کرد که جدی‌تر باشد. این روزها دیگر به اندازه قبل خبری از جوک و شوخی نیست و بیشتر روی کار تمرکز می‌شود. در این مدت پیکه افت‌هایی نگران کننده داشته است از جمله در دوران مربیگری لوییس انریکه؛ اما انگیزه پیکه در داخل و خارج از زمین بازی نقشی کلیدی در موفقیت‌های ورزشی و مالی بارسلونا داشته است. با این حال هنوز کسانی هستند که معتقدند پیکه بیش از اندازه درگیر مسائل غیرفوتبالی است، مثل تلاش‌هایش برای ایجاد جام جهانی تنیس یا مداخله‌اش برای بردن آنتوان گریزمان به بارسلونا که حتی به مذاق باشگاه بارسلونا هم خوش نیامد. پیکه در ویمبلی مقابل تاتنهام بازی خواهد کرد و بارسلونا شدیداً‌ امیدوار است که او بتواند انسجامی که پیش از این در بازی‌هایش نشان می‌داد را دوباره به نمایش بگذارد. پیکه به تازگی درباره آینده‌اش صحبت کرده است و اینکه هر وقتی که احساس کند دیگر لذت نمی‌برد، فوتبال را ترک می‌کند. اکنون اما برای پیکه با همه افتی که داشته وقت فکر کردن به آینده‌اش نیست، بلکه وقت تمرکز است.

منبع: ESPN / مارک دویل

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز