خبرگزاری کار ایران

سفیر اتریش در ایران:

مردم ایران باید از مزایای اقتصادی برجام بهره ببرند

asdasd
کد خبر : ۶۷۴۷۱۵

سفیر اتریش در ایران گفت: مردم ایران باید از مزایای اقتصادی آن بهره ببرند. اتحادیه اروپا توافق کرده شرکت‌های کوچک و متوسط سهم بیشتری از برجام داشته باشند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، اشتفان شولتس سفیر اتریش در ایران در نشست کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با سفرای کشورهای اروپایی مقیم تهران با بیان اینکه حادثه اهواز را تسلیت می‌گویم، گفت: خانم موگرینی و نماینده‌های عالی اتحادیه اروپا آرزوی بهبود سریع مجروحان حادثه را دارند .

وی با اشاره به بیانیه ایران و اتحادیه اروپا گفت: در این بیانیه تاکید شده بین ایران و اروپا همکاری‌هایی صورت بگیرد. مشارکت و فعالیت ایران در برنامه‌هایی همچون ۲۰۲۰ مانند تبادل دانشجویان با اتحادیه اروپا و آموزش ضابطین قضایی ارشد هم از دیگر برنامه‌های مورد تاکید است که از کشورهایی مانند ایران، افغانستان، همکاری‌هایی صورت گرفته است.

سفیر اتریش در ایران ادامه داد: درآمد کشور ایران بالای متوسط است. سیاست‌های ۲۰ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به پناهجویان افغان از طریق ایران امکان‌پذیر شده است.

وی خاطرنشان کرد: ما با انجام تعدادی پروژه‌های مشترک ایران را به عنوان یک شریک و ذینفع انتخاب کردیم رابطه ایران و اتحادیه اروپا هم مسائل کلیدی را شامل می‌شود.

شولتس افزود: ارتقای برنامه هسته‌ای ایران را در زمینه رگلاتوری خواستاریم.

وی تاکید کرد: اتحادیه اروپا عمیقا متاسف است که آمریکا از برجام خارج شد و تحریم‌هایی را بر ایران تحمیل کرد.

سفیر اتریش در ایران گفت: ۲۴ سپتامبر در نشستی وزرای خارجه کشورهای ۴+۱ مشارکت همه‌جانبه و تعهد خود را نسبت به برجام اعلام کردند. آنان گفتند تا زمانی که ایران به تعهدات خود در چارچوب‌های برجام ادامه دهد، در برجام خواهند ماند.

وی تاکید کرد: از بین بردن تحریم‌ها بخش اصلی و حیاتی برجام است و مردم ایران باید از مزایای اقتصادی آن بهره ببرند. اتحادیه اروپا همچنین توافق کرده شرکت‌های کوچک و متوسط سهم بیشتری از برجام داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز