خبرگزاری کار ایران

معاون مدیر عامل شرکت ملی نفت به ایلنا خبر داد:

توافق 4 جانبه برای صادرات گاز ایران از مسیر پاکستان / آغاز مناقصه صادرات به عمان؛ بزودی

asdasd
کد خبر : ۶۷۴۶۴۹

معاون مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران گفت: طرح مفهومی صادرات گاز ایران به هندو پاکستان از مسیر دریا تهیه شده ولی هنوز به چارچوب اجرایی نرسیده است.

غلامرضا منوچهری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره توافق مسکو- اسلام آباد برای صادرات گاز ایران به پاکستان اظهار داشت:  در این خصوص یک توافق چهارجانبه بین 4 کشور ایران، روسیه، پاکستان و هند صورت گرفته و مذاکراتی در جریان است.

وی افزود: طرح مفهومی صادرات گاز ایران از مسیر دریا تهیه شده ولی هنوز به چارچوب اجرایی نرسیده است.

به گزارش ایلنا، وزارت انرژی روسیه روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرده سند همکاری در اجرای پروژه خط لوله دریایی گاز از ایران به پاکستان و هند میان روسیه و پاکستان به امضا رسیده است.

معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران درباره صادرات گاز به عمان نیز گفت: کار مطالعاتی این پروژه در حال انجام است و پس از آن به صورت EPC به مناقصه خواهد رفت.  

بر اساس این گزارش پیش‌تر مهران امیرمعینی مدیر شرکت ملی صادرات گاز ایران در گفت‌وگویی با ایلنا از توافق با عمان برای صادرات از طریق خط  42 میلیون متر مکعب در روز  خبر داده و گفته بود: همچنین توافق شده که بخشی نیز تبدیل به ال.ان.جی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز