خبرگزاری کار ایران

سردار وحیدی:

بدون ترویج عقلانیت به دام آزادی غربی می‌افتیم/ دفاع از مظلومان امروز جرم شده است

asdasd
کد خبر : ۶۷۴۶۳۳

رییس دانشگاه عالی دفاع ملی تاکید کرد: اگر عقلانیت در کشور ما ترویج نشود هرچه هم از آزادی دم بزنیم، به دام همان آزادی غربی می‌افتیم. عقلانیت زمانی عقلانیت است که بتواند به آزادی انسان‌ها بیانجامد. اگر آزاد بیاندیشند راهی جز راه خدا نیست.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، سردار احمد وحیدی، رییس دانشگاه عالی دفاع ملی با اشاره به ایام محرم و دفاع مقدس تحت عنوان دانشگاه کربلا و دانشگاه دفاع مقدس گفت: ما افتتاح سال جدید تحصیلی این دانشگاه را داریم که این دانشگاه ادامه راه دانشگاه دفاع مقدس و دانشگاه کربلا است و ما باید حاوی ویژگی‌هایی باشیم که حاصل این دانشگاه‌ها هستند و دانش آموختگان ما باید بتوانند ادعا کنند که از این دو دانشگاه به اینجا رسیده‌اند.

وی تصریح کرد: این وظیفه را سنگین می‌کند. قبول مسئولیت‌های بزرگ کمال‌آفرین است اما باید به مسئولیت‌هایمان هم به طور کامل عمل کنیم.

سردار وحیدی با اشاره به تفاوت نظام آموزشی دنیا با نظام آموزشی ایران گفت: نظام آموزشی دنیا بخشی از تمدن غربی و نگاه ماتریالیستی و خدا انکاری در دنیا است. همان نگاهی که برای بشر جز ناکامی و فلاکت و انحراف از مسیر سعادت چیزی نداشته و تلاش کرده‌اند که فناوری را به جای سعادت به ما بدهند اما هیهات از آنچه که آنها به عنوان سعادت قبول دارند و آنچه ما در کربلا آموختیم.

وی ادامه داد: اگر امروز عقلانیت به عنوان ابزاری در نظام آموزشی دنیا مبنا است و کسی که از آن دانشگاه خارج می‌شود، باید بتواند ثروت آفرین مادی باشد و این همه جوهره لیبرال دموکراسی و نظام آموزشی برآمده از آن است، اما نظام آموزشی ما درست برعکس آن و به دنبال پرورش روان و روح و استعدادهای واقعی انسان است. کسی که از این دانشگاه بیرون می‌آید باید بتواند بر اساس جهان‌بینی الهی تربیت کند و در خدمت سعادت بشر باشد نه آنچه ما در غرب و نظام آموزشی بر آمده از آن می‌بینیم.

رییس دانشگاه عالی دفاع ملی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب مبنی بر اسلامی بودن دانشگاه‌ها گفت: تفاوت نظام‌ها را ما باید بدانیم.  یکی از شاخص‌ترین تفاوت‌های تمدن غربی و اسلامی در همین نظام آموزشی است. اگر عقلانیت در کشور ما ترویج نشود هرچه هم از  آزادی دم بزنیم، به دام همان آزادی غربی می‌افتیم. عقلانیت زمانی عقلانیت است که بتواند به آزادی انسان‌ها بیانجامد. اگر آزاد بیاندیشند راهی جز راه خدا نیست.

وحیدی با اشاره به ظلم‌های تمدن غربی علیه مردم یمن افزود: دانشگاه مرده غربی در این باره موضع نمی‌گیرد چرا که علم در آنها مرده است و کاری ندارد که نظام سلطه چه کار می‌کند. ما به دنبال عقلانیت ناب هستیم و اگر دانشگاه‌های ما هم به این خط رفتند به انحراف از خط انقلاب رفته‌ایم.

وی با اشاره به آیه‌ای از قرآن گفت: باید آن دانش‌آموخته در دانشگاه تذکیه شده باشد و در دانشگاه تذکیه وجود داشته باشد. علمی که در آن تذکیه نباشد بلای جان بشریت می‌شود. باید عارف و حکیم و موحد بیرون بدهیم. موحد از غرب و شرق نمی‌ترسد. آنها شب و روز توطئه می‌کنند، دفاع از مظلومان امروز جرم شده است. می‌گویند چرا جمهوری اسلامی از مظلوم دفاع می‌کند.

وحیدی تاکید کرد: ما وظیفه داریم به اصلاح نظام آموزشی کشور کمک کنیم. رزمندگان ما در مقابل توطئه‌های دشمن کوتاه نمی‌آیند. آمریکایی‌ها فکر می کنند می‌توانند به امنیت ما خدشه وارد کنند. در بیشه شیران  چنین روباه صفتانی راه ندارند. اگر ما امروز پاسخ‌های صحیح به مسائل کشور نمی‌دهیم و مدیران به اندازه کافی و‌ شایسته نداریم و اگر ما کارشناسان برجسته نداریم دانشگاه‌های ما مقصر هستند.

وی با اشاره به کارکردهای شش گانه این دانشگاه گفت: تربیت مدیر انقلابی، تولید علم برآمده از نیازهای خود و بر بستر اسلام و انقلاب، حل مسائل راهبردی کشور، کمک به گفتمان‌سازی، خدمات مستشاری و دیپلماسی از جمله کارکردهای این دانشگاه است. این دانشگاه محلی برای دادن یک مدرک دکتری نیست بلکه هدف دانشگاه تحقق این اهداف هست. آقا گفتند این دانشگاه جزو هسته سخت نظام است و هسته سخت همیشه از کلیدی‌ترین و حیاتی‌ترین بخش‌ها است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز