خبرگزاری کار ایران

افتخار جالب برای ورزش ایران؛ ملایی دومین جودوکای برتر دنیا شد

asdasd
کد خبر : ۶۷۴۴۸۱

پس از درخشش ستاره‌های جودوی ایران در رقابت‌های جهانی 2018 باکو، فدراسیون جهانی جودو ضمن اعلام فهرست جدید بهترین‌های جودوی جهان سعید ملایی را به‌عنوان دومین جودوکای برتر دنیا معرفی کرد.

به گزارش ایلنا، تیم سه نفره جودوی ایران بی‌تردید در رقابت‌های جهانی 2018 باکو، با کسب دو نشان ارزشمند جهانی (یک طلا توسط سعید ملایی و یک نشان برنز توسط محمد بریمانلو)، رکورد تاریخی را برای خود در دنیای پرهیاهوی این رشته رزمی به جا گذاشت. برهمین اساس و اگرچه حذف جواد محجوب در این رقابت‌ها باعث شد که جودوی ایران از نظر تیمی یکی از سکوهای قهرمانی را از دست بدهد اما با تمام این تفاسیر درخشش قابل تحسین ملایی و بریمانلو برای مسوولان فدراسیون جهانی جودو چاره‌ای جز تایید عملکرد تیم سه نفره جودوی ایران باقی نگذاشت. بر همین اساس فدراسیون جهانی جودو بلافاصله بعد از پایان رقابت‌های قهرمانی جهان در باکو، جدول رده‌بندی بهترین‌های هر وزن را اعلام کرد. بنابراین در مجموع هفت وزن برگزار شده در رقابت‌های جهانی جودو، سعید ملایی با ۶۴۹۹ امتیاز به‌عنوان دومین جودوکای برتر دنیا در تمامی اوزان معرفی شد و در جمع ستاره‌های تاریخ‌ساز جودوی دنیا قرار گرفت. در این بخش «گورام تشوشویلی» از گرجستان با ۷۲۰۲ امتیاز صدرنشین است و «هاشی موتو» ژاپنی با ۶۴۴۰ امتیاز سوم است.

سعید ملایی علاوه بر اینکه در جمع جودوکاهای برتر مرد دنیا رتبه دوم را به خود اختصاص داد، در جمع برترین جودوکاهای زن و مرد دنیا نیز در پایان رقابت‌های جهانی بعد از گرجستان، فرانسه و ژاپن در مکان چهارم قرار گرفت. ضمن اینکه او با همین امتیاز بالاتر از همه جودوکاهای وزن ۸۱- کیلوگرم جهان و با اختلاف فاحش در صدر قرار دارد. این افتخار بزرگ و ارزشمندی برای ورزش ایران و اهالی جودو است. افتخاری که قطعا در کتاب تاریخ این رشته ورزشی ثبت شده و به یادگار باقی می‌ماند.

«فرانک دیولت» هلندی یکی از چهره‌های شاخص و عنواندار جودوی جهان که در باکو بدشانس بود و در همان دور دوم در وزن منهای 81 کیلوگرم باخت و حذف شد، با ۴۸۰۸ امتیاز بعد از ملایی در جایگاه دوم قرار دارد و در نهایت نیز «ساتورو فوجی وارا»ی ژاپنی با نقره قهرمانی جهان ۵ پله صعود و در رتبه سوم جا خوش کرد.

محمد محمدی بریمانلو با کسب مدال برنز قهرمانی جهان در وزن ۷۳- کیلوگرم و ۱۱۲۰ امتیازی که با این نشان به حساب خود واریز کرد، با سه پله صعود به مکان ۱۲ رده‌بندی جهانی رسید. در این وزن «هاشیموتو»ی ژاپنی با ۶۴۴۰ امتیاز رتبه نخست را دارد. «آن چان گریم» از کره جنوبی با ۵۳۸۰ امتیاز دوم است و «هدایت حیدراف» آذری هم با ۴۸۱۵ در جای سوم قرار دارد.

اما جواد محجوب که در رقابت‌های جهانی در عین ناباوری در دور دوم باخت و حذف شد، با دو پله سقوط و ۲۳۲۴ امتیاز جایگاه دوازدهم را در اختیار دارد. «گورام تشوشویلی» از گرجستان با ۷۲۰۲ امتیاز در صدر قرار دارد. «لوکاس کارپلاک» از جمهوری چک با ۳۶۷۱ امتیاز دوم و «اولزی بایار» مغولی با ۳۶۲۸ امتیاز سوم است.

تیم ملی جودوی ایران در رقابت‌های جهانی 2018 باکو نتایج خوبی کسب کرد و همین نتایج باعث شد تا اهالی جودو پرامیدتر از قبل عملکرد ستاره‌های این رشته را دنبال کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز