خبرگزاری کار ایران

درخواست ترامپ از اف‌بی‌آی برای تحقیق درباره کاوانا

asdasd
کد خبر : ۶۷۳۴۶۸

رئیس‌جمهوری آمریکا از پلیس فدرال این کشور خواست درباره گزینه پیشنهادی وی برای دیوان عالی تحقیق کند.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز، پس از رای مثبت کمیته قضایی سنا به انتصاب «برت کاوانا» گزینه پیشنهادی «دونالد ترامپ» به‌ عضویت در دیوان عالی ایالات متحده آمریکا و همزمان درخواست این نهاد از پلیس فدرال آمریکا برای تحقیق درباره اتهام‌های او، به اف‌بی‌آی فرمان داد تا درباره این قاضی تحقیقات تکمیلی انجام دهد.

روز گذشته – جمعه- یک روز پس از استماع شهادت «کریستین بلازی فورد» درباره آزار و اذیت جنسی قاضی کاوانا و دفاعیات وی، کمیته قضایی مجلس سنای آمریکای نامزدی کاوانا را تایید کرد. با این حال همین نهاد از اف‌بی‌آی، پلیس فدرال خواست تا درباره اتهامات وی تحقیق کند.

تا کنون سه زن کاوانا را به آزار و اذیت جنسی در دوره تحصیلات پیش از ورود به دانشگاه متهم کرده‌اند. کاوانا که نامزد دونالد ترامپ برای عضویت در دیوان عالی آمریکا، بالاترین مرجع قضایی ایالات متحده است، این اتهامات را از اساس رد کرده است.

«سارا هاکبی سندرز» سخنگوی کاخ سفید در حساب توییتر خود بیانیه دونالد ترامپ را منتشر کرده است. ترامپ می‌گوید: «من به اف‌بی‌آی دستور دادم برای به روز رسانی پرونده کاوانا تحقیقات تکمیلی انجام دهد. همانطور که سنا خواسته بود، این تحقیقات باید دامنه محدودی داشته و در مدت زمان کمتر از یک هفته انجام شود».

قاضی «دبرا کاتز» که از سوی کمیته قضایی سنا برای اداره جلسه استماع کریستین بلازی فورد انتخاب شده بود، از این تصمیم استقبال کرد. با این حال کاتز گفته است که هیچ‌گونه محدودیت ساختگی مانند زمان و دامنه تحقیقات نباید اعمال شود.

دیوان عالی آمریکا، مرجع نهایی تصمیم‌گیری درباره اختلاف میان شهروندان و دولت آمریکا است و نحوه چینش قضات آن، برای دو حزب عمده این کشور اهمیت بسیار بالایی دارد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز