خبرگزاری کار ایران

دیپلمات ارشد آمریکایی:

نمی‌توانیم ایران را به زور از سوریه خارج کنیم

asdasd
کد خبر : ۶۷۳۲۱۱

نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه اعلام کرد که واشنگتن هرگز ایران را با زور به خروج از سوریه مجبور نخواهد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «جیمز جفری» نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه، روز گذشته در کنفرانسی مطبوعاتی در نیویورک گفت: «ما هرگز ایرانی‌ها را به خروج از سوریه مجبور نخواهیم کرد؛ ما نمی‌توانیم آنها را مجبور کنیم. معتقدم که روس‌ها نیز نمی‌توانند آنها( ایرانی‌ها) را به خروج از سوریه مجبور کنند. زیرا مجبور کردن باعث می‌شود که به اقدام نظامی متوسل شد، در حالی‌که این امر در گرو فشارهای سیاسی است».

وی خاطرنشان کرد که آمریکا تلاش می‌کند خروج نیروهای ایرانی از سوریه را به عنوان پیش‌شرطی در مشارکت واشنگتن در امر بازسازی سوریه مطرح کند.

به نظر می‌رسد جفری این اظهارات را برای روشن کردن سخنان «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید مطرح کرده که گفته بود تا زمانی‌که نیروهای ایرانی در سوریه باشند نظامیان آمریکایی نیز در این کشور باقی خواهند ماند.

ایران حضور نظامیان خود را در سوریه رد، و اعلام کرده است که مستشاران این کشور برای مشاوره نظامی در خاک سوریه حضور دارند که این حضور نیز با درخواست دولت دمشق و به صورت مشروع است. 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز