خبرگزاری کار ایران

مدیر كل تعاون، كار و رفاه اجتماعی مازندران:

تمام تلاش های ما این است كه خجالت زده كارگران نباشیم

asdasd
کد خبر : ۶۷۲۸۳

همواره سعی كردیم با تعامل با تشكل‌های كارگری اوضاع را بهتر كنیم و با توجه به رشد 9 درصدی نرخ بیكاری خدا را شاكریم كه امسال شاهد آرام‌ترین سال جامعه كارگری در استان بودیم.

ایلنا: علی بابایی کارنامی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران که علی رغم بیماری در نشست تشکل‌های کارگری مازندران با استاندار شرکت کرده بود با قدردانی از پیگیری‌ها و توجه به وضعیت جامعه کارگری مازندران گفت: تمام تلاش‌های ما و سازمان‌ها و نهادهای دست اندرکار در امور کارگری این است که خجالت زده کارگران مازندران نباشیم.

به گزارش ایلنا از ساری، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به مشکلات اقتصادی جامعه و فشار استکبار بر کشور تحقق شعار امسال را از راه‌های برون رفت از وضعیت فعلی دانست و تاکید کرد: ما همواره سعی کردیم با تعامل با تشکل‌های کارگری اوضاع را بهتر کنیم و با توجه به رشد ۹ درصدی نرخ بیکاری خدا را شاکریم که امسال شاهد آرام‌ترین سال جامعه کارگری دراستان بودیم.

وی افزود: حتی یک تجمع کارگری در سال ۹۱ صورت نگرفت که این نشان دهنده بزرگواری و نجابت کارگران است.

بابایی حرکت جامعه کارگری از راه گفتگو برای حل مشکلاتشان را نشانه رشد فکری و عملی جامعه کارگری استان دانست و گفت: همواره در اتاق من روبه کارگران و تشکل‌های کارگری باز است زیرا آن‌ها را بهترین مشاور خود می‌دانم.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با یادآوری سهام عدالت و گلایه برخی از تشکل‌ها در رابطه با عدم برخورداری کارگران شاغل از این سهام گفت: بر اساس آمار و با مساعدت سازمان اقتصاد و دارایی مازندران همه کارگران ساختمانی استان سهام عدالت خود را دریافت کرده‌اند و مازندران از این لحاظ حائز رتبه نخست است.

وی افزود: بسیاری از بازنشستگان تامین اجتماعی نیز موفق به دریافت سهام خود شده‌اند اما بر اساس قانون کارگران شاغل نمی‌توانند از این سهام بهره‌مند شوند که درخواست من این است در آستانه سفر چهارم هیات دولت به استان سهمیه‌ای برای کارگران شاغل نیز درنظر گرفته شود زیرا ما در مازندران کارخانه‌ای که قابلیت واگذاری داشته باشد نداریم.

بابایی کارنامی ارائه تسهیلات ارزان قیمت را از دیگر خواسته‌های تشکل‌های کارگری و اداره کل کار استان دانست و خطاب به طاهایی گفت: این امر باعث بهتر شدن وضعیت معیشت کارگران و بازنشستگان خواهد شد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران رشد ۴۰ درصدی تشکل‌های کارگری را از دستاوردهای بزرگ جامعه کارگری استان و نشانه تعامل دولت و کارگران دانست و گفت: سعی من بر این بوده است که به تشکل‌ها بها داده شود و به همین خاطر شخصا در اکثر جلسات کارگری در سطح استان شرکت می‌کنم. زیرا در همین جلسات بسیاری از مشکلات مرتفع خواهد شد.

بابایی در ادامه با بیان این مطلب که برخی از کانون‌های بازنشستگان در استان فاقد مکانی مناسب برای امور جاری خود هستند تصریح کرد: درخواست می‌کنیم که از محل تملک دارایی یا محلی دیگر پولی برای خرید ساختمان برای این عزیزان فراهم شود.زیرا برخی از ساختمان‌های استیجاری کانون‌ها به هیچ وجه شایسته بازنشستگان عزیز نیست.

وی تعامل بین کانون‌های کارگری وکارفرمایی استان را مثبت ارزیابی کرد و افزود: جلسات هم اندیشی خوبی بین این دو نهاد برقرار شده است که این امر مبین آینده‌ای خوب است.

بابایی کارنامی در پایان با گلایه از فراهم نبودن محیط‌هایی مناسب جهت تفریح، سرگرمی، اقامت و سلامتی کارگران مازندران گفت: متاسفانه تنها استانی که از محیطی مناسب جهت تفریح کارگران بی‌بهره مانده، مازندران است و حتی در مرکز استان نیز مکانی تفریحی – ورزشی برای کارگران فراهم نیست.

وی ادامه داد: هرچند چند مجتمع ورزشی در سطح استان در حال ساخت است اما پیشنهاد می‌کنیم در سفر دولت به ساری، ۵ هکتار زمینی که در اختیار اداره کل کار است برای احداث مرکزی رفاهی و استراحتگاهی برای کارگران در نظر گرفته شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز