خبرگزاری کار ایران

ولایتی:

نمی‌گذاریم بی‌اعتقادی به دانشگاه آزاد راه یابد

asdasd
کد خبر : ۶۷۲۰۲۰

رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد گفت: بی‌اعتقادی، تسامح دینی و تظاهر به غیرانقلابی و ضدانقلابی بودن در این دانشگاه جایی ندارد و ما تا جایی که نفس می‌کشیم، اجازه نمی دهیم اینها به دانشگاه آزاد راه یابد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی اکبر ولایتی در همایش "دفاع همچنان باقی است" که به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس برگزار شد، گفت: آثار توحید در ایران همیشه به جز دوره هایی دیده می شود. یونایی هایی که به ایران حمله کردند مشرک و ایرانیان موحد بودند. هیچ ملتی را نمی‌شناسیم که تاریخ توحیدش طولانی‌تر از تاریخ توحید ایرانیان باشد. مردم ایران همواره به این سرزمین عشق ورزیدند. هر مهاجمی به ایران حمله کرد اگر در حوزه نظامی پیروز شد، در حوزه فرهنگی پیروز نشد. ایرانیان راه اسلام را می‌رفتند و مروج آن شدند و هیچ ملتی به اندازه ایران به اسلام خدمت نکرده است.

وی ادامه داد: این کشور به علت موقعیت جغرافیایی همواره مورد طمع بوده و مردم همواره دفاع کرده‌اند و همینطور هم ماند، اما حالا از روم و یونان قدم دیگر خبری نیست. کمترین کشورهای هستند که سابقه ایران را دارند ایران یک سابقه و یک تاریخ  پیوسته فرهنگی دارد. ما از زمان صفویه 25 جنگ در مرزها و 11 صلح داشته ایم که این تاکنون در هیچ کشوری سابقه نداشته است.

او افزود: علمای ما از زمان صفویه ظهور کردند و بخش اعظم کتاب های شیعه بعد از صفویه نوشته شده است و همین نسبتی که بین ایران و عراق است بین ایران و عثمانی ها در زمان صفویه هم بوده است.این کشور از اول اهل بیتی بود ولی در دوره صفویه تثبیت شد. الان هم بسیجی های ما جوانمردان هستند تاریخ جوانمردی در جهان تاریخ ایران است که به آن فتیان و جوانمردی می گوید.

ولایتی اضافه کرد: اگر بخواهیم از کشور ایران یک تعریف جامع کنیم این است که اگر کسانی که کار، زن و بچه دارند وقتی اتفاقی برای کشور می افتد آماده دفاع از آن می شوند این ها جوانمردان واقعی هستند و این تعریف ایران است.  در طول تاریخ دشمنان همیشه به کشور ایران نظر داشتند. یک زمانی وزیر انگلیس برای اینکه بخواهد ایران را مثل هند مستعمره کند در شش ماه  تصمیم گرفت بشناسد و در آخر حرفی زد که فهوای آن این بود خدا ما را از دست ایران خلاص کند.

ولایتی گفت: انگلیس ها باعث شدند هرات از ایران جدا شود، انگلیس ها شورشی های ترکمنی را تحریک می‌کردند و بر اساس همین ترکمنستان و خوارزم دیروز از دست رفت. از زمان قاجریه یک میلیون کیلومتر مربع از ایران کم شد. زمان شاه هم بحرین را دادند رفت، اما در زمان جمهوری اسلامی یک سانت از خاک ایران کم نشد. این خاک مرد پرور است مردم ایران با فرهنگ ترینند و در برخی مناطق سابقه ده هزار ساله و بیشتر دارند، اما مردم همان مردم هستند. ببینید الان چه بلایی سر مردم فلسطین آوردند و وضعیت امروز دنیا بدتر از هر زمانی بعد از جنگ جهانی دوم است و هیچ وقت در دنیا به این شکل نبوده است.

او با اشاره به ترامپ رئیس جمهور آمریکا گفت: این هفت تیرکش افسارگسیخته، این کابوی امریکایی هر روز یک حرف می‌زند. دو ساعت صحبت می کند که توافق  کردیم و هنوز دو ساعت از آن نگدشته متن می دهد که توافق نمی‌کنیم. بی سر وصاحب تر از این صحنه بین المللی از قرن بیستم تاکنون نبوده است. این مرد کاباره داره کازینو دار افتاده به جان دنیا. چاره چیست؟  باید فکر خودمان باشید. با دوست دوست،با دشمن دشمن باشیم. به هیچ کس و هیچ جایی اطمینان نکنیم مگر اینکه مطمئن باشیم مورد اعتماد است.

ولایتی تاکید کرد: بعضی‌ها می‌گویند، ما خودمان احتیاج داریم چرا به لبنان کمک می‌کنید؟ جوانان جانشان را کف دستشان گذاشته از همکاری ایران و لبنان دفاع می‌کنند. هر کسی زیر بار زور برود و یک قدم اگر عقب برود باید بعدا صد قدم عقب تر برود. بسیاری در دنیا هستند که لبخند به لب دارند، اما از پشت خنجر می زنند. معنی آن این نیست که ما قطع رابطه کنیم بلکه باید مدبرانه عمل کنیم.

او با اشاره به اینکه مشکل تحریم ها حل خواهد شد، گفت: من با پوتین و مسئولان چین صحبت کردم، امیدوار هستیم این تحریم ها حل شوند. البته عده ای می‌خواهند در این میان دلار را به همه چیز وصل کنند. انشالله آینده کشور ما روشن است و اینها با این تحریم ها نمی توانند ما را از پا بیاندازند.

وی در پایان اظهار داشت: هیچ دیپلماتی به این سادگی پیش‌بینی قطعی نمی‌کند؛ یقین بدانید عربستان صعودی از یمنی ها شکست خواهند خورد و ما آماده ایم در همه شرایط از ایران دفاع کنیم. عملکرد مردم ایران بسیجیان وایثار گران اگر بهتر از قبل نباشد بدتر نیست. در رابطه با دانشگاه آزاد اسلامی ما قول می دهیم این دانشگاه، دانشگاه علم، دین و اعتقاد باشد. بی اعتقادی، تسامح دینی و تظاهر به غیرانقلابی و ضدانقلابی بودن در این دانشگاه جایی ندارد و ما تا جایی نفس می‌کشیم، اجازه نمی دهیم اینها به دانشگاه آزاد راه یابد. اینجا ارزش های انقلابی باید ترویج یابد. دانشگاه آزاد سرمایه مردم کم بضاعت است و عین بیت المال است، ضمن اینکه نخواهیم گذشت یک ریال از بیت المال هدر برود و وظیفه اختصاصی ما حفظ دانشگاه آزاد با تحول اساسی با حفظ ارزش های انقلابی و اسلامی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز