خبرگزاری کار ایران

ساختار ما شبیه کودک شش ماهه است

اندرباب اجرایی کردن 90-10 در متفاوت ترین دربی دنیا/ با هواداران بازی نکنید

asdasd
کد خبر : ۶۷۱۹۵۴

تماشاگران مانند گذشته می توانند به ورزشگاه آزادی بیایند تا دربی را تماشا کنند.

به گزارش ایلنا، چیزی تا آغاز شهر آورد هشتادو هشتم باقی نمانده است. یک دربی جذاب دیگر در پیش است و سرخابی های پایتخت باید پنجه در پنجه هم بیندازند. وقتی بوی دربی به مشام می رسد کری های هواداران دو تیم هم در کوچه و بازار به گوش می رسد. هر کدام سنگ تیم خودی را به سینه می زنند و برای رقیب خط و نشان می کشند. دربی بزرگ پایتخت شاید با همه دربی های دنیا متفاوت باشد. هواداران دو تیم با هم کل کل می کنند اما در عین حال کنار هم زندگی و امرار معاش می کنند. ممکن است باهم تا سر حد گلاویز شدن پیش بروند اما چند دقیقه بعد دست دور گردن یکدیگر می اندازند و قهقه می زنند.

همینها باعث شده تا شهرآورد سرخابی های تهران با همه جای دنیا فرق داشته باشد. مثل بارسا-رئال، اینتر-میلان، گالاتاسرای-فنرباغچه و ... پای دشمنی های قدیمی در میان نیست و مسائل مذهبی و سیاسی و عقیدتی هم دخالتی ندارند. همه چیز حول و هوش یک کری خوانی سنگین می چرخد که البته در فضای مجازی و در جو مسابقه ممکن است باعث شود حرفهای زشتی رد و بدل شود اما فراتر نمی رود.

در این  شرایط و با در نظر گرفتن اینکه فوتبال ما از لحاظ سخت افزاری مثل یک کودک شش ماهه است نمی توان انتظار داشت و قبول کرد که بتوان قانون 90-10 را اجرا کرد. فوتبال هنوز به آن حدی نرسیده که یک بازی معمولی بین استقلال-تراکتورسازی را ساماندهی و قانون 90-10 را عملی کند. دیدیم که تراکتوری ها بیش از حد مجاز به ورزشگاه آمدند و هیچ ارگانی هم نتوانست جلوی آنها را بگیرد. پس چطور می شود در این شرایط، بازی بزرگی مثل دربی را کنترل و مدیریت کرد. قطعا اگر فتحی یا هر کس دیگری هم با این موضوع موافقت می کرد؛ در روز مسابقه چنین اتفاقی رخ نمی داد و شاهد می بودیم که درصد هواداران هرچیزی خواهد بود الا 90-10.

هنوز از یادها نرفته دربی 3-2 که استقلال با هدایت منصوریان به برتری رسید را. بازی که جایگاه هواداران استقلال در بخشی خالی مانده بود و باعث تعجب همگان شده بود. همزمان با این اتفاق، در جایگاه پرسپولیس تجمع هواداران بیش از حد معمول به نظر می رسید و حتی خطر ریزش را به وجود آورده بود. ساعتی بعد کاشف به عمل آمد در بلیط فروشی اینترنتی صورت گرفته هواداران پرسپولیس، بلیط های جایگاه استقلالی ها را هم خریداری کرده اند و همین مساله باعث شده تا چنین ماجرایی به وجود بیاید. حال و با چنین امکاناتی واقعا می شد دربی 90-10 را برگزار کرد؟ قطعا پاسخ منفی است. بازهم هواداران پرسپولیس(به خاطر میزبانی استقلال) بلیطهای بیشتری را خریداری می کردند و در روز مسابقه شاهد بودیم که خبری از 90-10 نیست.

سعید فتاحی در این چند سال زحمات زیادی را کشیده و سعی داشته فوتبال ما را به فوتبال روز جهان نزدیک کند. همین پافشاری روی برگزاری سوپرجام یکی از اقدامات ارزنده اوست. یا اینکه برنامه مسابقات نسبت به چند سال قبل که تیمها از برنامه چند هفته جلوتر خود خبر نداشتند تغییر کرده و حالا می توانند تا پایان فصل خود را نظاره کنند خودش یک اتفاق بزرگ برای لیگ برتر به حساب می آید و ... اما درباره اجرایی کردن قانون 90-10 در بازی دربی بهتر است کمی بستر را مهیا کنیم. چه خوب می شود اگر در بازی هایی که سرخابی ها به شهرستان می روند ابتدا این کار را اجرا کنیم و سپس در مسابقات بزرگتر عملی کنیم تا به دربی برسیم. یا اینکه در بعد سخت افزاری شرایطی را به وجود بیاوریم تا هواداران تیمها شناسایی شوند و امکان تقلب وجود نداشته باشد تا بتوان آنها را از هم تمیز داد؛ حتی هنگام خریداری بلیط. با این وضعیت مطمئن باشید در شهرآورد برگشت هم این قانون عملی نخواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز