خبرگزاری کار ایران

شاخص بازار سهام ۳ ایستگاه جدید شاخص کل را فتح کرد :

رونق معاملات در بازار سهام با چاشنی پول های تازه

asdasd
کد خبر : ۶۷۱۶۶۵

ارزش معاملات امروز بورس تهران، هزار و 169 میلیارد تومان رقم زده شد و حجم معاملات نیز به بیش از 3 میلیون 890 میلیون سهم رسید. امروز بار دیگر نمادهای فلزی پرچم صعودی بازار را در دست گرفتند و در روندی یکسان تمامی شرکت ها با رشد قیمتی به کار خود پایان دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، شاخص بازار سهام امروز توانست با رشد بیش از 3 هزار و 500 واحدی سه کانال شکنی تاریخی به ثبت رساند. به این ترتیب بورس تهران یک روز موفق دیگر در کارنامه تاریخ فعالیت خود به ثبت رساند.

بورس تهران امروز تحت تاثیر حمایت بی چون و چرای سهامداران توانست به ارقام جدیدی از شاخص کل دست باید. رصد شاخص هم وزن نیز نشان می دهد این مولفه با اندکی اختلاف از شاخص کل پیشی گرفته است.

روند منطقی بورس تهران طی مدت اخیر از چند جهت قابل استناد است. رشد همزمان دو شاخص مهم (کل و هم وزن) طی مدت اخیر نشان میدهد، پراکنش نقدینگی میان شرکت ها بورسی بر اساس دلایل بنیادی صورت گرفته است. همچنین روند تغییرات ارزش معاملات (میانگین هزار میلیارد تومان)، طی مدت اخیر گواه دیگری بر این نکته است که رشد شاخص همزمان با جذب نقدینگی قابل توجه رخ داده است.

با توجه به اینکه این روزها ترافیک انتشار گزارش های ماهانه و فصلی شرکت ها سنگین تر از قبل انجام میگیرد، به نظر می رسد نتایج این گزارش ها مرکز توجه سهامداران برای تصمیمات آن ها بوده است.

خوشبینی به گزارش های جدید شرکت ها از مدت ها قبل میان سهامداران وجود داشت. همانطور که مردادماه و در سه ماه ابتدایی سال عمده شرکت افزایش فروش و سودآوری را در کارنامه خود داشتند، این احتمال قوت می گیرد که در عملکرد 6 ماهه نیز شرکت ها توانسته باشند در بخش فروش کارنامه قابل قبولی داشته باشند.

با این وجود همان طور که در گزارش میان روزی "سنا" نیز مطرح شد، موضوعات سیاسی و اقتصادی متعددی این روزها در حال رخ دادن است، که می تواند چرخش مسیر اقتصادی کل کشور به خصوص بازارهای ارز و سکه را رقم بزند. در این شرایط به نظر می رسد نقدینگی خروشان به سمت بورس عمدتا به دلیل امنیت و پوشش ریسک این بازار برای سرمایه گذاری است.

رونق در معاملات پاییزی

ارزش معاملات امروز بورس تهران، هزار و 169 میلیارد تومان رقم زده شد و حجم معاملات نیز به بیش از 3 میلیون 890 میلیون سهم رسید. امروز بار دیگر نمادهای فلزی پرچم صعودی بازار را در دست گرفتند و در روندی یکسان تمامی شرکت ها با رشد قیمتی به کار خود پایان دادند. در همین زمینه بیشترین ارزش معاملات امروز بازار سهام در نماد "فملی" به ثبت رسید و بعد از آن "تاپیکو" جایگاه دوم را در اختیار گرفت.

تغییر مالکیت روزانه نیز به رسم 5 هفته گذشته همچنان در اختیار بازیگران حقیقی است. بر اساس آمارها، خالص تغییر مالکیت روزانه بازار امروز به 219 میلیارد تومان و به نفع کوچکترهای بورس رقم خورد.

بر همین اساس حقیقی ها امروز بیشترین خرید را در صنایع بانکیس داشتند و بعد از آن گروه فلزات اساسی مورد توجه این گروه از بازیگران بازار قرار گرفت. در بحث نماد ها نیز، امروز "حکشتی" بیشترین تقاضا را میان این بازیگران داشت.

در سمت حقوقی ها بیشترین حمایت این گروه در صمعت تامین آب و برق بود. بزرگان بازار امروز علاوه بر این گروه حمایت قابل توجه ای از نماد های دستگاه های برقی داشتند. بیشترین خرید حقوقی ها امروز در نماد "پارس" بود و بعد از آن صندوق امین یکم شاهد بیشترین تقاضا بود.

سنگینی ترازوی مثبت های بورسی

 

در میان 38 صنعت فعال در بورس، امروز تنها 5 صنعت روند منفی داشتند و عمده گروه ها با رشد قیمتی همراه شدند. در این رده بندی وسایل ارتباطی با رشد بیش از 7 درصد در رتبه نخست قرار گرفت و قند و شکری ها دوم شدند. در انتهای جدول نیز صنعت خودرو قرار گرفت. خودرویی که در هفته های اخیر با تقاضای سنگین سهامداران در بسیاری از نمادها مواجه بودند ، امروز تحت تاثیر فضای شناسایی سود سهامداران قرار گرفتند و با عرضه های سنگین همراه شدند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز