خبرگزاری کار ایران

قربانی شدن دختران والیبالیست ایرانی به دست یک شرکت چینی

asdasd
کد خبر : ۶۷۱۴۲۲

​سیستم عجیب و غیر منطقی فدراسیون والیبال آسیا با انتقاد همیشگی تیم ها همراه بود و این بار به ضرر والیبال ایران شد.

به گزارش ایلنا، تیم ملی والیبال بانوان ایران در رقابت های جام فدراسیون آسیا به عنوان هشتمی دست پیدا کرد؛ عنوانی که هیچ ارتباطی به عملکرد این تیم در این تورنمنت نداشت و فرمول عجیب مسابقات که در سال جاری AVC(فدراسیون والیبال آسیا) آن را اجرایی کرده بود، دلیل اصلی این اتفاق است.

ضعیف ها با ضعیف ها، مدعیان با مدعیان!

تیم ایران به دلیل عملکرد خود در تورنمنت های قبلی در سید سوم حضور داشت. بر اساس فرمول عجیب فدراسیون والیبال آسیا که در تمامی مسابقات رده های سنی نیز اجرایی شد، سه تیم برتر دوره قبلی در یک گروه، سه تیم دوم در گروه دیگر و به همین ترتیب گروه بندی ادامه پیدا می کند تا تیم های مدعی تنها با یکدیگر بازی کنند و تیم های ضعیف نیز برابر یکدیگر به میدان بروند.

راه برای پیشرفت مسدود است

بعد از پایان مرحله گروهی، تیم های برتر هر گروه به سراغ تیم های ضعیف تر می روند تا با یک تک بازی تکلیف نیمه نهایی و تیم ها برتر مشخص شود. همانند آنچه در یک دیدار ایران و چین برای بانوان ایران اتفاق افتاد و تیم ایران نتوانست از پس قهرمان جهان و المپیک بر بیاید و 3 برد ایران در مرحله گروهی کاملا بی اثر شد.

به طور مثال در تورنمنت نوجوانان پسر آسیا در تبریز که در تیرماه برگزار شد، تیم والیبال پاکستان با کسب 5 برد و تنها یک شکست، یازدهم شد اما سریلانکا با شکست در تمامی مسابقات و کسب تنها یک برد، در رده نهم ایستاد!

تقریبا در هیچ تورنمنتی دو تیم 3 مرتبه برابر یکدیگر به میدان نمی روند اما بانوان ایران در تایلند، سه مرتبه برابر تیم استرالیا به میدان رفتند و در نهایت با شکست در سومین دیدار، استرالیا با تنها دو برد در طول تورنمنت هفتم شد و ایران با سه برد، در رده هشتم قرار گرفت.

حق پخش این مسابقات در اختیار یک شرکت قرار داشت و این شرکت با حمایت از ایده یک فرد چینی، از این نوع برگزاری مسابقات حمایت کرد. در این نوع برگزاری مسابقات به دلیل تعداد بازی بیشتر تیم های قدرتمند برابر یکدیگر، جذابیت مسابقات بالاتر می رود و تقریبا تورنمنت به این شکل است که تیم های قدرتمند در اکثر دیدارها برابر یکدیگر به میدان می روند.

البته که این نوع سبک برگزاری مسابقات در مسابقات مردان به ویژه نوجوانان و جوانان به سود ایران بود اما همواره شاهد اعتراض تیم های ضعیف تر بودیم که تقریبا هیچ راهی برای پیشرفت نداشتند و در دوره های بعدی نیز این مسیر تقریبا مسدود است تا قدرتهای سنتی به قدرت نمایی خود ادامه دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز