خبرگزاری کار ایران

آمادگی بانک قرض الحسنه مهر ایران در پرداخت وام دانشجویی؛

ابلاغ دستورالعمل اجرایی تفاهمنامه پرداخت وام به دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی

asdasd
کد خبر : ۶۷۱۴۱۰

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران ضمن اعلام آمادگی شعب برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی بیان داشت: دستورالعمل اجرایی این تفاهمنامه به شعب ابلاغ شده و این بانک برای افتتاح حساب واحدهای دانشگاهی و پرداخت بلافاصله وام دانشجویی آمادگی لازم را دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، مرتضی اکبری با اشاره به تفاهمنامه امضا شده با سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی اظهارداشت: بر اساس مفاد این تفاهمنامه بانک قرض الحسنه مهر ایران با همکاری صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی به دانشجویان تمامی مقاطع این دانشگاه از کاردانی تا دکترای تخصصی تسهیلات قرض الحسنه پرداخت می کند.

وی افزود: سقف وام دانشجویی پرداختی توسط شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران ۲۰۰ میلیون ریال در ازای هر نفر است که معرفی و ساز و کار نحوه پرداخت آن از سوی دانشگاه آزاد اسلامی تبیین می شود.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران ضمن تاکید بر ضرورت تامین مالی برای دانشجویان مقاطع آموزش عالی به ویژه دکترا، بیان داشت: با توجه به نقش دانش و آموزش مهارت در پیشرفت کشور، باید تدابیری اتخاذ شود که دانشجویان دغدغه کمتری نسبت به هزینه های تحصیل داشته باشند.

وی افزود: بانک قرض الحسنه مهر ایران برای ارج نهادن به تحصیلات تکمیلی کارمزد تسهیلات ویژه دانشجویان را از ۴ درصد به ۳ درصد کاهش داده است و دانشجویان می توانند با داشتن معرفی نامه از سوی دانشگاه به شعب این بانک در سراسر کشور مراجعه کنند.

دکتر اکبری در رابطه با نحوه بازپرداخت این تسهیلات اظهارداشت: وام های دانشجویی در سررسید های ۲۴ تا ۴۸ ماهه تقسیط شده است تا فشار مالی ناشی از پرداخت شهریه ها کاهش یابد.

 مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران در رابطه با ضمانت های لازم برای تشکیل پرونده تصریح کرد: طبق بخشنامه ها و قوانین بانک مرکزی،  تسهیلات اعطایی به هر دانشجو تا سقف یکصد میلیون ریال، با یک نفر ضامن معتبر و مازاد بر آن تا سقف دویست میلیون ریال با معرفی دو ضامن معتبر قابل پرداخت است که تلاش شده شرایط ضامنین برای دانشجویان تسهیل شود.

 اکبری تأکید کرد: این بانک آمادگی دارد تا بلافاصله بعد از افتتاح حساب صندوق های رفاه دانشجویان واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی و معرفی دانشجویان توسط دانشگاه، نسبت به تشکیل پرونده و پرداخت تسهیلات دانشجویی اقدام فوری کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز