خبرگزاری کار ایران

شماره ۱۷۰ هفته‌نامه آتیه‌نو منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۶۷۱۳۶۹

شماره جدید هفته‌نامه آتیه‌نو با یادداشت‌هایی از فعالان کارگری، کارفرمایی و ذی‌نفعان تامین‌ اجتماعی درباره نقش این نهاد عمومی غیردولتی در عبور نیروهای مولد کشور از تنگناهای اقتصادی و چگونگی تقویت این نقش، منتشر شد.

به گزارش ایلنا، فعالان کارگری و کارفرمایی و ذی‌نفعان تامین‌اجتماعی از نقش این نهاد عمومی غیردولتی در عبور نیروهای مولد کشور از تنگناهای اقتصادی و چگونگی تقویت این نقش سخن می‌گویند: چراغ امید روشن است. این داستان جلد یکصد و هفتادمین شماره هفته نامه آتیه‌نو است. در بخشی از این مطلب می‌خوانیم: وضعیت پیش روی حوزه بیمه اجتماعی و پرمخاطب‌ترین و پرمسئولیت‌ترین سازمان عمومی این حوزه، یعنی سازمان تامین‌اجتماعی این روزها دغدغه اقشار زیادی است. اقشاری که سازمان، منابع و ظرفیت‌های آن را بحق از آن خود می‌دانند و به خدمات آن وابسته‌اند، از خود سوال می‌کنند تا چه حد می‌توان به تداوم خدمت‌رسانی این سازمان و بهینه‌ترشدن این خدمات امیدوار بود، آیا با سخت‌ترشدن شرایط اقتصادی و افزایش نیاز مردم و بیمه‌شدگان به دریافت خدمات بیمه‌ای و درمانی، ظرفیت‌های این سازمان به نیازهای فزاینده آتی پاسخ‌گو است؟ آتیه‌نو در این شماره در قالب گفت‌وگوهایی با کارشناسان و یادداشت‌های تحلیلی متنوع، کوشیده است به این پرسش پاسخ دهد که چگونه می‌توان سازمان تامین‌اجتماعی را برای ایفای نقش موثر در حمایت از نیروهای مولد کشور در برابر تبعات و آسیب‌های ناگزیر ناشی از شرایط اقتصادی دشوار ناپایدار و متغیر یاری کرد؟

جزییات برنامه اعطای کوپن الکترونیک به ۱۰میلیون مددجوی کمیته امداد و سازمان بهزیستی در تازه‌ترین برنامه حمایتی و رفاهی دولت، دیگر گزارش اصلی این شماره است. در این گزارش آمده است: آن طور که برخی کارشناسان می‌گویند، در چند ماه اخیر قدرت خرید مردم ۵۰ تا ۶۰درصد سقوط کرده است. ۱۳میلیون از این تعداد را کارگران مزد و حقوق‌بگیر تشکیل می‌دهند که نماینده‌های آن‌ها پس از مدت‌ها مباحثه، با دولت و کارفرمایان برای جبران ۸۰۰ هزار تومانی کاهش قدرت خریدشان به توافق رسیدند. حالا دولت گفته در چارچوب بسته‌های حمایتی که رییس سازمان برنامه و بودجه دو هفته پیش در مجلس قولش را داده بود، جبران گرانی را با «کوپن الکترونیک» انجام خواهد داد و در همین رابطه نیز چند روز پیش معاون رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جزئیات بیشتری از برنامه‌های رفاهی دولت را به رسانه‌ها اعلام کرد.

سایر عناوین مهم این شماره آتیه‌نو عبارتند از:

سرگردانی ارز میان دو بازار (شکاف قیمتی بازار ثانویه و آزاد ارز و تبعات ناشی از آن، مشکلات زیادی را برای تامین مواد اولیه تولید ایجاد کرده است)

ظرفیت ۳۰ میلیارد دلاری تقاضا در بازار آزاد (یادداشتی از وحید شقاقی؛ کارشناس اقتصادی)

اقتصادسایه‌نشین (توصیه‌هایی سیاستی برای کاهش سهم و اثرگذاری بخش‌های غیررسمی در بازار کار و اشتغال ایران)

اقتصاد غیررسمی در ایران (یادداشتی از مسعود نیلی؛ دستیار ویژه رییس‌جمهور در امور اقتصادی)

آبناسالم، هزینه می‌تراشد (مصرف آب ناسالم و غیربهداشتی در یک منطقه، هزینه‌های گزافی را به بیمه‌های درمانی تحمیل می‌کند)

کاهش سهم اقتصاد غیررسمی چرا و چگونه؟ (یادداشتی از حسام نیکوپور؛ معاون پژوهشی موسسه عالی پژوهش تامین‌اجتماعی)

تامین اجتماعی امید بازنشستگان در این روزهای سخت است (یادداشتی از مرتضی عزیزی؛ نایب‌رییس کانون بازنشستگان استان خوزستان)

ژانر وحشت با چاشنی تاریخ ایران (نگاهی به سه‌گانه دروازه مردگان که تجربه ‌ای کم‌نظیر در حوزه ادبیات کودک و نوجوان است)

بار تامین اجتماعی را سبک کنیم (یادداشتی از اکبر شوکت؛ عضو هیئت‌ امنای سازمان تامین‌اجتماعی)

مشاور آتیه‌نو پاسخ می‌دهد (نحوه و شرایط بیمه فعالان حوزه رسانه و مطبوعات)

مسئولیت دولت در تقویت سازمان تامین‌اجتماعی (یادداشتی از یونس خسروانی؛ مدیرکل تامین‌اجتماعی بوشهر)

سازمانی یاری‌گر که نباید آن را تنها گذاشت! (یادداشتی از فردین یزدانی؛ کارشناس و پژوهشگر اقتصادی)

عموسام هم مشکل تامین اجتماعی دارد! (پنج معضل بزرگ تامین‌اجتماعی آمریکا که کارگران و بیمه‌پردازان این کشور را نگران کرده است)

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز