خبرگزاری کار ایران

آمریکا ارتش چین را تحریم کرد

asdasd
کد خبر : ۶۷۰۱۳۲

واشنگتن اعلام کرد که ارتش چین را به دلیل نقض تحریم‌های آمریکا و خرید سامانه‌های پدافند موشکی و جنگنده از روسیه تحریم کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، دولت آمریکا، روز گذشته اعلام کرد که ارتش چین را به دلیل خریدن جنگنده و پدافند هوایی از روسیه تحریم کرده است.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده است این تحریم‌ها علیه اداره توسعه تجهیزات ارتش جمهوری خلق چین و به دلیل نقض تحریم‌های آمریکا و خرید سامانه‌های پدافند موشکی و جنگنده از روسیه اعمال شده است.

طبق این گزارش، همچنین «لی شانگفو» مدیر این نهاد نظامی چینی نیز مورد تحریم قرار گرفته است.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده است، این تحریم‌ها در خصوص خرید ۱۰ جنگنده‌های سوخو ۳۵ در سال ۲۰۱۷ و همچنین سامانه پدافند موشکی اس-۴۰۰ در سال ۲۰۱۸ از روسیه است.

طبق این تحریم‌ها، این نهاد نظامی چینی و مدیر آن از دسترسی به سیستم مالی آمریکا محروم می‌شوند.

وزارت خارجه آمریکا همچنین تاکید کرد که وزارت خزانه‌داری ایالات متحده اداره توسعه تجهیزات ارتش چین و لی شانگفو را در فهرست نهادهایی که آمریکایی‌ها نباید با آنها معامله کنند، قرار می‌دهد.

تحریم‌های تازه بر اساس قانونی موسوم به «کاتسا» (قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم‌ها) اعمال شده‌اند.

دولت آمریکا همچنین ۳۳ موسسه و شخص حقیقی و حقوقی مرتبط با نهادهای نظامی و اطلاعاتی روسیه را بر اساس قانون کاتسا مورد تحریم قرار داده است.

یک مقام دولت آمریکا نیز در همین حال گفته است، هرکس با نهادها و افرادی که در فهرست سیاه وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار دارند معامله کند،‌ مانند این نهاد چینی مورد تحریم قرار خواهد گرفت.

این مقام دولت آمریکا اضافه کرده است که هم اکنون ۷۷ نفر در این فهرست قرار دارند.

این تحریم‌ها، دارایی‌ها و اموال این افراد و شرکت‌ها در آمریکا را مسدود خواهد کرد و شهروندان آمریکایی نیز اجازه همکاری و معامله تجاری با آنها را ندارند.

در همین زمینه، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه یک فرمان اجرایی امضا کرد که اجرای تحریم‌ها علیه روسیه را تسهیل می‌کند.

انتقاد‌های آمریکا به روسیه در چند وقت اخیر به دلیل احتمال دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده و همچنین مداخله‌اش در جنگ سوریه شدت گرفته است.

روسیه دخالت در انتخابات آمریکا را رد کرده و تاکید می‌کند به درخواست دولت مرکزی سوریه و برای «مبارزه با تروریسم» وارد کارزار و درگیری‌های آن کشور شده‌ است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز