خبرگزاری کار ایران

از روزبه و کمال تا سعید معروف/ خود زنی به سبک بازیکنان ایرانی !

asdasd
کد خبر : ۶۶۹۷۹۷

فوتبال ایران شب سرنوشت سازی را پشت سر گذاشت که در آن چند نفر اشتباهات زیادی را مرتکب شدند.

به گزارش ایلنا، اتفاقات دوشنبه شب فوتبال و والیبال ایران که در جریان مرحله  یکچهارم نهایی جام باشگاههای آسیا  و مسابقات والیبال قهرمانی جهان رخ داد به نوعی آیینه تمام نمای وضعیت رفتاری برخی چهره های ورزش ایران بود.

پرسپولیس در ورزشگاه آزادی رودر روی حریف قدرتمند خود الدحیل قطر بازی میکرد و  برتری در این دیدار حکم صعود به نیمه نهایی را برای این تیم داشت .محرومیت از دو پنجره نقل و انتقالات  و نیمکت خالی از ستاره ، دست برانکو را بیشتر از همیشه بسته بود.در چنین وضعیت اسفناکی ودر دقیقه 12 بازی کمال کامیابی نیا در صحنه ای خارج از جریان بازی ضربه ای به صورت بازیکن حریف زده و با کارت زرد داور که به زعم اکثر کارشناسان می توانست قرمز هم باشد مجازات شد .این البته پایان کار کمال نبود چرا که او در چند صحنه دیگر نیز با بی ملاحظه گی خطا هایی انجام داد که اگر با سخت گیری ایرماتوف ازبک همراه میشد پرسپولیس مجبور بود بازی را با یک یار کمتر به پایان برساند. البته این اتفاق نیافتاد تا یاران سید جلال با دوندگی و تلاش بسیار حریف پرمهره و متمول خود را شکست داده  و راهی مرحله بعد شوند.

اما آنچه برای تیم قرمز پایتخت ختم به خیر شد برای رقیب سنتی و آبی پوش به سرانجام نرسید.استقلالی ها  که  با دریافت سه گل در بازی رفت قافیه را در همان تهران باخته بودند  در حالی به بازی برگشت آمدند که عزم خود را برای شگفتی آفرینی جزم کرده بودند. بخصوص آنکه نتیجه بازی پرسپولیس هم انگیزه های آنها را صد چندان کرده بود.شاگردان شفر بازی خوب و قابل قبولی برابر السد قطر ارائه داده و علیرغم  دریافت گل اول با دو گل از حریف پیش افتادند اما اخراج روزبه چشمی پایانی شد بر ماجراجویی آبی ها. اخراجی که پیش از دلایل فنی به رفتار بسیاری از بازیکنان ما در زمین بر میگشت.اعتراض های بی مورد  به داور و کمک های او .آیا تاکنون کسی دیده است که یک داور بواسطه اعتراض و دادو قال بازیکنی در رای خود تجدید نظر کند؟ این چه کردار غیر حرفه ای و بچه گانه ایست که بازیکنان ما داشته و دارند؟ آیا وقت آن نرسیده تا فکری برای حل این پرخاش گری ها و لجام گسیختگی ها بکنیم؟ کارت زرد اولی که چشمی از داور گرفت به چه علت مهمی بود؟ او که به حق از بهترین بازیکنان فعلی فوتبال ما محسوب میشود آیا می تواند خود را بابت این فرصت بزرگ که از یارانش گرفته خواهد بخشید؟

جالب اینکه این اتفاق به نوعی دیگر در همان شب و در جریان مسابقه والیبال ایران مقابل لهستان افتاد که نتیجه آن هم  برای ورزش ما چیزی جز شکست نبود.بازی دو تیم در حالی به اواخر گیم سوم می رسید که شاگردان کولاکویچ با نتیجه 21 بر 19 مقابل حریف قدرتمند و مدافع عنوان قهرمانی پیش بودند.سرویس برای ایران بود و ابتکار عمل در حمله  با لهستان که دفاع جانانه بلندقامتان ما امتیاز 22 را مقابل نام ایران به ثبت رساند .این سه امتیاز اختلاف می توانست موجب برتری ما در گیم سوم و شاید چهارم و پنجم شود چرا که دو گیم نخست با پیروزی حریف همراه شده بود. اما عکس العمل سعید معروف کاپیتان با تجربه و میدان دیده ما به این امتیاز چه بود؟ او به صورت مستقیم به سمت کوبیاک کاپیتان تیم حریف رفته و به جدل لفظی با وی پرداخت.سایر بازیکنان دو تیم هم متاسفانه به این کشمکش وارد شده و نهایتا معروف با کارت زرد داور جریمه شد.جالب اینکه در ادامه بازی حریف از امتیاز 19 مستقیم و بدون از دست دادن هیچ پوئنی به ببست و پنج رسید و ما در همان عدد 22 متوقف ماندیم تا دود جنجالی که آقای کاپیتان به پا کرد به چشم خودمان برود ! این نخستین باری نیست که سعید معروف به خاطر جدل های لفظی با داور و بازیکنان تیمهای مقابل کارت زرد گرفته و تیم را  تضعیف  میکند. او در کنار عملکرد فنی فوق العاده ای که دارد باید  بیشتر بر رفتارهای خود مسلط باشد.

بارها و بارها شاهد بوده ایم که ورزشکاران ما در میادین بین المللی  بیشتر از آنکه مغلوب رقبای خود شوند به رفتارهای خود باخته اند.به عدم آشنایی با قوانین و مقرارت. به اعتراض هایی که حتی اگر به درستی هم مطرح شود نتیجه ای نخواهد داشت.متاسفانه این مشکل فقط در ورزشکاران نیست بلکه به مربیان نیز سرایت کرده است .برانکو درست در ثانیه های پایانی بازی پیش چشم داور توپ را زمین کوبید و اخراج شد! البته در اینکه بازیکنان و مربیان فشار زیادی را متحمل می شوند شکی نیست اما حفظ شخصیت ورزشی و پایبندی به قواعد و اصول لازمه موفقیت در هر کاری ست.باید به قهرمانانمان بیش از پیش گوشزد کنیم که میادین بین المللی جای خوبی برای جنجال ، گردن کشی و اعتراض نیست. شاید لازم باشد در برخی مسابقات داور را هم همراه با تیم رقیب شکست داده تا به رستگاری برسیم اما راه این موفقیت تبعیت کردن از حاکم بی چون و چرای میدان است و بس.

سید مهدی فاطمی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز