خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز بهداشت شهرستان آبادان خبر داد:

اجرای طرح تشدید بازرسی و کنترل اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی در ماه محرم

asdasd
کد خبر : ۶۶۹۴۱۷

رئیس مرکز بهداشت شهرستان آبادان از انجام طرح تشدید بازرسی و کنترل اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی ماه محرم خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، هوشنگ محمدیان ضمن تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) با بیان این که اقدامات بهداشتی مرکز بهداشت آبادان برای ایام محرم و صفر پیش‌‎بینی شده است، گفت: از حدود دو هفته گذشته ابلاغیه آماده‌ باش از طرف ریاست مرکز  بهداشت به تمام واحد های بهداشتی شهرستان ارسال شد. بر اساس این ابلاغیه واحد های بهداشتی موظف به بسیج تیم‌های ثابت و سیار خودشان برای این ایام شدند.

وی افزود: 7 گروه بازرسی بهداشت محیط در سطح شهر آبادان و حداقل یک یا 2 تیم بازرسی در شهر اروندکنار  در ایام دهه نخست ماه محرم بر فعالیت اماکن برپایی عزاداری نظارت دارند. تیم های بازرسی برای کنترل وضعیت موکب‎ها در روستاها هم تدارک دیده شده است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان آبادان با بیان اینکه ‌تمامی افرادی که در تهیه و توزیع مواد غذایی در هیئت‌ها، تکایا، مساجد و خیمه‌های عزاداری فعالیت می‌کنند باید کارت بهداشتی دریافت کنند، تصریح کرد: خوشبختانه همکاری لازم از جانب هیئت‌های مذهبی و سایر برگزارکنندگان مراسمات سوگواری سرور و سالار شهیدان انجام شد و امسال نسبت به سال‎‌های گذشته این همکاری بسیار بیشتر و مطلوب‌تر بوده است. توصیه ما به مردم در امور آشپزی این مراسم، استفاده از آشپزان حرفه‌ای است، چرا که این افراد کارت بهداشت دارند و آموزش‌های لازم را برای رعایت تمهیدات بهداشتی دریافت کردند.

وی خاطرنشان کرد: تهیه و نصب وسایل اطفاء حریق برای جلوگیری از آتش‌سوزی احتمالی، رعایت نظافت، جمع‌آوری، انتقال و دفع زباله‌های تولید شده به صورت بهداشتی از نکاتی است که باید در این مراسم‌ها رعایت شود که طبق بازرسی‌ها در سطح شهر به این نکات توجه شده است. کنترل بعدی در راستای ظروف و ابزاری است که استفاده می‌شود مانند ظروف پخت و پز و ظروف یک بار مصرف ترجیح این است اگر امکان شست‌و‌شو و گندزدایی وجود دارد، از ظروف یک بار مصرف به دلایل زیست محیطی و آلودگی‌هایی که در بهداشت محیط ایجاد می‌کنند، کمتر استفاده شود.

محمدیان گفت: همکاران ما با دقت اقدام به کنترل‌های بهداشتی می‌کنند که بیشتر آن جنبه آموزش، مشاوره و راهنمایی دارد. در همین راستا روزانه یک برنامه رادیویی توسط کارشناس مسئول واحد بهداشت محیط آبادان در برنامه صبح اروند برای آموزش و آشنایی هر چه بهتر مردم شریف آبادان با نکات بهداشتی اجرا می‌شود. بازرسان بهداشت محیط نیز با توزیع پمفلت و بروشورهای آموزشی و آموزش چهره به چهره مردم و مسئولین تکایا و هیئت‌ها اقدام به آگاه‌‎سازی آنان در خصوص نکات  بهداشتی می‌نمایند.

وی خاطرنشان کرد: ضمن آرزوی قبولی طاعات و عزاداری‌های مردم شریف آبادان، هدف نهایی ما در مرکز بهداشت، پیشگیری، مهار و کاهش بیماری‌های ناشی از غذا و آب شرب و حفظ سلامت عزاداران حسینی در ایام محرم است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز