خبرگزاری کار ایران

باقری مطرح کرد:

حذف کتاب‌های کمک درسی از دوره ابتدایی اولویت آموزش و پرورش

asdasd
کد خبر : ۶۶۹۳۰۱

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: اولویت آموزش و پرورش شهر تهران حذف آزمون‌های درسی و کتاب‌های کمک درسی از دوره ابتدایی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عباسعلی باقری، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در مراسم آیین رونمایی و الصاق نمادین برچسب سرویس مدارس شهر تهران با بیان اینکه یکی از شاخصه‌های توسعه هر کشوری آموزش و پرورش آن کشور به ویژه در سنین پایین است، گفت: کشورهای توسعه یافته آموزش پیش از دبستان را بیش از دیگر دوره‌ها مورد توجه قرار می‌دهند. هر کشوری که مسیر توسعه را طی کرده، این مسیر را از تعلیم و تربیت آغاز کرده حتی مسائل اقتصادی امروز اگر قرار است حل شود باید تعلیم و تربیتی مناسب داشته باشیم.

وی ادامه داد: باید خانواده‌های توانمندی داشته باشیم که بتوانند تعلیم و تربیت را که وظیفه اصلی خانواده است به خوبی انجام دهند. همچنین مدارس توانمندی داشته باشیم که بچه‌ها را برای زندگی امروز آماده کنند و تا وقتی که این موضوعات محقق نشود، قطعا پیشرفت نیز حاصل نخواهد شد.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران بیان کرد: یکی از دلایل بزرگ آلودگی هوای تهران تردد خودروهای تک‌سرنشین است کسی نیست که از مضرات آلودگی هوای تهران را نداند و نداند که اگر خودروهای تک‌سرنشین در تهران بیایند باعث افزایش آلودگی هوا می‌شوند همه ما این موضوعات را می‌دانیم اما باز هم با خودروهای تک‌سرنشین در سطح شهر تردد می‌کنیم علت این امر این است که ما نسبت به این موضوعات آگاهی داریم اما درباره آن تربیت نشده‌ایم. تربیت شدن وظیفه خانواده و مدرسه است. هر چقدر این تربیت ارتقا پیدا کند توسعه یافتگی کشور نیز بیشتر خواهد شد.

باقری با اشاره به مسائل اقتصادی روز گفت: افرادی که اقدام به خریداری مقدار زیادی ارز می‌کنند و آن را در منزل نگهداری می‌کنند این افراد هویت ملی و عرق ملی ندارند و بیشتر فردنگر بوده و خود را می‌بینند. این افراد باید در خانواده و مدرسه تربیت می‌شدند تا این گونه نباشند همه شئون اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ... با تعلیم و تربیت آمیخته است و امیدوارم این شاخص توسعه یافتگی در ایران نیز بهتر شود.

وی با بیان اینکه تهران از نظر فضای آموزشی و نیروی انسانی فقیرترین استان کشور است، خاطرنشان کرد: با همه این دشواری‌هایی که در شهر تهران از نظر آموزشی وجود دارد آموزش و پرورش شهر تهران این آمادگی را دارد که در ابتدای مهر میزبان یک میلیون و یکصد هزار دانش‌آموز باشد. 31 شهریورماه جشن ملی شکوفه‌ها را برای پایه اول دبستان در تهران برگزار می‌کنیم.

وی ادامه داد: 56 هزار نیروی آموزشی در حدود 4300 مدرسه دولتی و غیردولتی شهر تهران آمادگی دارند تا به استقبال سال تحصیلی جدید رفته و در خدمت دانش آموزان باشند.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه از هماهنگی خوبی که در سطح استانداری تهران، فرمانداری تهران، پلیس راهور و نیروی انتظامی، شهرداری تهران و سازمان حمل و نقل ترافیک با آموزش و پرورش شهر تهران وجود دارد تصریح کرد: در تهران در شاخص‌هایی مانند قبولی کنکور و کسب رتبه‌های تک رقمی و حضور در المپیادها وضعیت بسیار مناسبی داریم و استان‌های دیگر با فاصله بسیار زیادی از ما قرار دارند اما این موضوعات ملاک نیست و درس زندگی کردن را باید در مدرسه داشته باشیم و امیدوارم در این زمینه پیش برویم.

باقری تاکید کرد: اولویت آموزش و پرورش شهر تهران حذف آزمون‌های درسی، کتاب‌های کمک درسی از دوره ابتدایی است و این اولویتی است که انشاالله در سال جدید تحصیلی آن را دنبال می‌کنیم خوشبختانه با هماهنگی‌هایی که صورت گرفته در خصوص سرویس مدارس نیز نسبت به سال‌های گذشته هماهنگی بهتری انجام شده و امیدوارم این هماهنگی‌ها همچنان ارتقا پیدا کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز