خبرگزاری کار ایران

راه دادن به تیم سابق؛ اتهامی عجیب به علی عبدالله‌زاده از سوی تراکتورسازان

asdasd
کد خبر : ۶۶۸۵۵۴

مدافع تراکتورسازی با از دست دادن پنالتی مقابل صنعت نفت منجر به حذف این تیم شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، رویارویی با تیم سابق همیشه در فوتبال چالشی جدی برای بازیکنان بوده است و اگر این رویارویی همراه با اشتباهی باشد که در نتیجه تاثیرگذار است، پشت سرش شایعه و حرف و حدیث ایجاد خواهد شد و این موارد به دلیل اینکه نه به طور قطع قابل اثبات یا رد است، همیشه به عنوان یک ابهام در حافظه تاریخی فوتبال دوستان باقی می‌ماند. پیش از این موارد مشابهی هم در لیگ برتر خودمان و هم در بازی‌های خارجی دیده شده است که البته در داخل به این موارد بیشتر دامن زده می‌شود.

علی عبدالله‌زاده و پنالتی از دست رفته او مقابل صنعت نفت در دیدار روز گذشته که منجر به شکست و حذف تراکتورسازی شد هم از این دست است. بعد از سوت پایان بازی در فضای مجازی و صفحات طرفداری باشگاه تراکتورسازی شاهد انواع و اقسام تهمت‌ها به این بازیکن بودیم که پنالتی از دست رفته توسط او را به حرکتی عمدی برای فرستادن تیم سابقش به مرحله بعدی تعبیر کردند.

همانطور که گفته شد این موارد نه قابل اثبات است و نه قابل رد ولی مساله حائز اهمیت در این میان وارد کردن اتهامی سنگین به یک بازیکن روی یک حدس و گمان است که این حرکت نه اخلاقی است و نه اصول حرفه‌ای فوتبال آن را تایید می‌کند. چه بسا در موارد مشابه که بازیکنی با اشتباه خود زحمات یک تیم را به باد می‌دهد و شرایط روحی متزلزلی پیدا می‌کند، با دلداری دادن و تشویق از سوی بازیکنان هم تیمی و هواداران مواجه می‌شود. برای مثال می‌توان به کاریوس در فینال لیگ قهرمانان اشاره کرد که با دو اشتباه مرگبار خود شانس قهرمانی اروپا را از لیورپول گرفت ولی در پایان بازی در حالیکه با چشمانی گریان زمین را ترک می‌کرد با تشویق از سوی تماشاگران روبرو شد.

عبدالله‌زاده پنالتی بدی زد و ضربه نسبتاً‌ آرام او به وسط دروازه با تشخیص خوب دریس مهار شد ولی عمدی دانستن خراب کردن این پنالتی خیلی منطقی به نظر نمی‌رسد چرا که زدن پنالتی به داخل چهارچوب آنهم به وسط زمین ریسک بالایی دارد و با توجه به پرش دریس به سمت چپ احتمال گل شدنش بود. در حالیکه عبدالله‌زاده می‌توانست توپ را بدون خطر به بیرون بزند.

نکته بعدی اینجاست که عبدالله‌زاده در طول نود دقیقه از بازیکنان خوب تراکتورسازی بود و اوج هنرنمایی او را می‌توان روی گل سوم تراکتورسازی دید که پاس گل بی‌نقصی به استوکس داد و تقریباً کار نفت را در دقایق پایانی بازی تمام کرد. پاس گلی که به اشتباه در برخی سایت‌های خبری به نام دانیال اسماعیلی‌فر ثبت شد.

به هر جهت از دست دادن پنالتی توسط عبدالله‌زاده دومین اشتباه او بعد از بازی با استقلال و تکل نا موفقی بود که منجر به زدن گل توسط تبریزی شد ولی با توجه به شرایطی که مورد بررسی قرار گرفت خیلی بعید و دور از ذهن به نظر می‌رسد که تعمدی در خراب کردن پنالتی داشته باشد. ضمن اینکه کم کاری یک بازیکن برای تیمی که از آن جدا شده و حتی دلخوری‌هایی بابت کنار گذاشته شدنش از سوی مسئولان باشگاه دارد منطقی نیست.

هواداران تراکتورسازی از حذف تیمشان ناراحت هستند ولی فراموش نکنند فصل گذشته رفتار مشابهی با محمد ایرانپوریان داشتند و دلخوری‌های ایجاد شده باعث شد یکی از بهترین و متعصب‌ترین بازیکنان سال‌های اخیر خود را از دست بدهند. عبدالله‌زاده باید بازی‌های زیادی برای تراکتورسازی انجام دهد و کارهای زیادی با هم دارند که تلخی یک نتیجه و یک شکست نباید زیانی دنباله دار برای تیم و بازیکنش داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز